به گفته مدیرعامل و سرمایه‌گذار این استارت‌آپ، از اصلی‌ترین تفریحات ایرانی‌ها رستوران گردی است. بر همین اساس و با توجه به حجم بالای مخاطبان این حوزه، «دیدو» به مشتری کمک می‌کند که اگر می‌خواهد به رستوران، کافه و حتی باغ رستوران برود، به‌راحتی فضای محل مورد نظر را به‌صورت ۳۶۰ درجه و غذاها را نیز با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده به صورت سه‌بعدی مشاهده و بررسی کرده و سپس برای رزرو آن محل اقدام کند. علاوه بر این اگر آن رستوران یا کافه سرویس ارسال داشته باشد، کاربران می‌توانند به صورت دلیوری از خدمات رستوران مورد نظر خود استفاده کنند.

بشیرعابدینی با اشاره به وجود دو نوع واقعیت افزوده مبتنی بر نشانگر و واقعیت افزوده مبتنی بر مکان افزود: تبلیغات AR را می‌توان با کمک هر یک از این دو مدل تولید کرد. در  تبلیغات AR مبتنی بر نشانگر که به نشانگری مانند QRcode نیاز دارد. مشتری با دوربین تلفن هوشمند خود آن را اسکن کرده تا محتوای مجازی را برای آنها به وجود بیاورد. تبلیغات AR مبتنی بر مکان که نسبت به نوع اول از پیچیدگی فنی بیشتری برخوردار است، به هیچ نشانگری نیاز ندارد. در این روش محتوای مجازی بر اساس مکان کاربر و با کمک GPS پوشش داده می‌شود. که ما در اپلیکیشن «دیدو» از تکنولوژی نوع دوم استفاده کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به فرآیند عکس‌برداری از محیط و غذاها ادامه داد: در همان بازه زمانی که تیم فنی در حال آماده‌سازی اپلیکیشن بود، تیم بازاریابی با برخی از رستوران‌ها صحبت‌هایی کردند. نکته جالب در این مذاکرات این بود که تمامی ‌صاحبان رستوران‌ها از اینکه نه تنها می‌توانند محل کسب خود را به صورت ۳۶۰ درجه ببینند، بلکه غذاها نیز با استفاده از تکنولوژی AR به صورت سه‌بعدی به مشتریان نمایش داده می‌شود، بسیار هیجان‌زده بودند. با این حال اصلی‌ترین مشکلی که با آن روبه‌رو شدیم، نحوه عکس‌برداری بود.

عابدینی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تکنولوژی AR در دنیا نیز یک فناوری نو و جدید محسوب می‌شود و نمونه خارجی برای الگوبرداری ما وجود نداشت و به جرات می‌توان گفت نحوه عکس‌برداری ما و شیوه تبدیل آن به واقعیت افزوده، نه تنها در ایران، بلکه در جهان برای اولین بار انجام شده است.

مدیرعامل این اپلیکیشن در مورد توسعه این کسب و کار گفت: به دلیل استقبال رستوران‌ها و کافه‌ها از دیدو، تصمیم بر این است که با سرعت بیشتری در سراسر کشور گسترش پیدا کنیم. پس از ارائه این محصول در استان تهران، آماده‌سازی و مذاکرات برای ورود به استان‌های مازندران و خراسان رضوی نیز در حال انجام است. همچنین، پیش از شروع بیماری کرونا نیز با چند کشور عربی حوزه خلیج فارس و همچنین یک کشور اروپایی مذاکراتی داشتیم که از این پلت‌فرم استقبال کرده و حتی پیشنهاد شروع اولیه در یکی از این کشورها را هم داشته‌ایم. اما با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا، ورود به بازارهای خارجی در مراحل بعدی توسعه قرار می‌گیرد.