ماموریت «ایمپاسیبل» برای جذب گیاه‌خواران

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد»، او در مصاحبه‌ای با این شبکه خبری گفت: «از منظر غذایی، محصولات ما درزمینه پروتئین و کیفیتی که در محصولات دامی باید باشد، سازگار است. محصولات ما ازنظر سلامت و ارزش غذایی در رتبه نخست قرار دارند.»

وی افزود: «به همین دلیل است که فکر می‌کنم مردم به‌طور روزافزونی این مهم را درک می‌کنند که محصولات گیاهی قرار است به‌طور کامل با محصولات دامی طی ۱۵ سال آتی جایگزین شوند. این ماموریت ما خواهد بود چراکه این تحول اجتناب‌ناپذیر است.» ایمپاسیبل فودز تنها یک روز پیش‌ از این مصاحبه اعلام کرده بود که با شرکت استارباکس به توافق همکاری دست‌یافته است تا بتواند ساندویچ‌های صبحانه ایمپاسیبل را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قهوه‌ استارباکس قرار دهد، درحالی‌که تمایل مشتریان استارباکس در ایالات‌متحده به استفاده از غذاهای گیاهی روبه فزونی است.

وی در مورد این توافق گفت: «استارباکس جزو اصلی‌ترین گزینه‌های ما برای همکاری بود چراکه قدرت برند آنها بالا است و در تمامی نقاط ایالات‌متحده شعبه دارند.»

ساندویچ صبحانه ایمپاسیبل، مخلوطی از تخم‌مرغ، پنیر چدار، سس است که درون یک نان سفید ایتالیایی قرارگرفته است. این همکاری تلاشی از سوی استارباکس برای عرضه گزینه‌های بیشتر غذایی در شعب خود و نیز جذب مصرف‌کنندگان جوان‌تر توسط ایمپاسیبل فودز است. براون می‌گوید حدود یک‌سوم از جمعیت ایالات‌متحده بین ۱۸ تا ۲۹ سال سن دارند و این جمعیت حداقل ماهانه یک‌بار به یکی از شعب استارباکس مراجعه می‌کنند. ازاین‌رو ایمپاسیبل فودز تصمیم گرفته است تا بتواند رد پای جدیدی را در میان جمعیت جوان آمریکا ثبت کند. تا پایان ماه مارس ۲۰۲۰، استارباکس دارای ۱۵ هزار و ۲۰۰ شعبه در سراسر ایالات‌متحده بوده است.

براون گفت: «این فرصت بزرگی محسوب می‌شود. این اقدام بزرگ‌ترین عرضه سراسری است که داشته‌ایم و البته از سوی دیگر شراکت با برند خارق‌العاده‌ای نظیر استارباکس نیز به همان اندازه اهمیت دارد.»

ایمپاسیبل فودز مواد غذایی نظیر گوشت قرمز، لبنیات و گوشت ماهی را همراه با ترکیبات انحصاری بر پایه مواد گیاهی به تولید می‌رساند و این اقدام برای نخستین بار در صنعت گوشت توسط همین شرکت انجام شد. محصولات ایمپاسیبل اغلب در رستوران‌های مطرح و زنجیره‌ای ایالات‌متحده عرضه می‌شوند.