اویار حسین، مدیرعامل بیمه پارسیان در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» ضمن تشریح برنامه‌ها و اهداف شرکت در سال‌جاری، بر عملکرد این شرکت در بورس اشاره کرد و گفت: به منظور گسترش شفافیت عملکرد مالی خود در قبال سرمایه‌گذاران و سهامداران، در سال ۱۳۸۹ با موافقت سازمان بورس اوراق بهادار، با نماد «پارسیان»، در بازار سرمایه، فعالیتش را شروع کرد. وی افزود: در سال ۱۳۹۸، سهام بیمه پارسیان بیش از ۱۱۳ هزار بار از سوی سهامداران خرید و فروش شده است. وی با بیان اینکه در این مدت حدود ۵۸۵/ ۱ میلیون سهم شرکت مورد معامله قرار گرفته است که ارزشی بیش از ۵۳۰/ ۵ میلیارد ریال را شامل می‌شود یادآورشد: در این مدت، ارزش هر سهم شرکت با حدود ۴۰۰درصد رشد از مبلغ ۱۴۳۷ ریال به مبلغ ۷۲۲۲ ریال افزایش یافت. همچنین، در ابتدای تیرامسال و با بازگشایی نماد شرکت پس از برگزاری  مجمع عمومی عادی سالانه، ارزش آن به مبلغ حدود ۱۷ هزار ریال رسیده است که رشدی معادل ۱۳۵درصد را در سال جاری نشان می‌دهد.

البته لازم به ذکر است که افزایش سرمایه شرکت نیز در این چند سال از ۱۱۰۰ میلیارد ریال به ۵هزار میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و اندوخته سرمایه‌ای انجام پذیرفته است و بنابراین ارزش بازار شرکت در حال حاضر حدود ۸۵ هزار میلیارد ریال است. اویار حسین در کنار توسعه سودآوری شرکت، توسعه بازارهای داخلی، افزایش حاکمیت الکترونیک، توسعه کیفی سرمایه‎های انسانی، توسعه کیفیت و تعالی سازمان، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، کاهش قیمت تمام‌شده خدمات، توسعه برون‌سپاری فعالیت‌ها، گسترش نظام اطلاع‌رسانی و ...  را از اهداف و جهت‌گیری‌های مهم شرکت در سال ۹۹ عنوان کرد و گفت: شرکت این اهداف را بر مبنای پایش جنبه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فناوری، اجتماعی و فرهنگی کشور، به‌ویژه بررسی وضعیت صنعت بیمه و خود شرکت بیمه پارسیان تهیه کرده است. وی به تشکیل شورای پژوهش و آموزش و اجرای دستورالعمل حمایت از امور پژوهشی، به عنوان یکی از برنامه‌های مهم این شرکت در سال‌جاری اشاره کرد و بر تشکیل و راهبری کمیته مدیریت هزینه‌ها و تکمیل سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) و باشگاه مشتریان و همچنین طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی ارتقای برند پارسیان تاکید کرد.

 گام‌های موثر برای توسعه محصولات جدید

مدیرعامل بیمه پارسیان در ادامه با تاکید براین موضوع که شرکت بیمه پارسیان، همچنین با ایجاد زیرساخت‌های توسعه محصولات و خدمات جدید، در مراحل مختلف چرخه عمر این محصولات، گام‌های موثری را برداشته است، افزود: این به این معناست که از نقطه آغازین شکل‌گیری یک محصول، یعنی تولد ایده تا ارائه آن محصول به بازار، سازوکارهای اجرایی، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های لازم در بیمه پارسیان انجام شده است. درهمین راستا بخش نوآوری و توسعه محصول در مدیریت طرح و برنامه شرکت ایجاد شده که این بخش، با تمرکز ویژه بر فعالیت‌های ایده‌پردازی محصولات و خدمات، الگوبرداری از تجربیات موفق و برتر داخلی و خارجی و راهبری چرخه عمر محصولات، درحال فعالیت است.

وی با بیان اینکه فرآیندهای طراحی و توسعه محصولات و خدمات این شرکت، از سوی این واحد مورد بازبینی قرار می‌گیرد و در نهایت به اجرا در می‌آید، افزود: با توجه به ضرورت بهره‌گیری از خلاقیت و نوآوری‌های افراد، شرکت بیمه پارسیان نظام مدیریت پیشنهادها در این شرکت را طراحی کرد که  این سامانه، بستر مناسبی را برای شناسایی ایده‌های نوین در خصوص توسعه محصولات و خدمات و نظارت بر روند تبدیل ایده به محصول و تجاری‌سازی آن را فراهم می‌کند. به گفته وی، از دیگر اقدامات اساسی شرکت بیمه پارسیان در این حوزه، تشکیل و راهبری «کمیته محصول» است. این کمیته چندتخصصی که در اردیبهشت ۱۳۹۸ فعالیتش را آغاز کرده، به عنوان زیرساختی برای گسترش نوآوری در حوزه محصولات بیمه پارسیان عمل کرده و با استفاده از سازوکار پایش محیط بین‌المللی محصولات بیمه‌ای، بسترسازی، تصمیم‌سازی و راهبری امور مختلف مرتبط با ایجاد محصولات جدید یا ارتقای محصولات موجود را انجام داده و زمینه را برای دسترسی و کسب بخش‌های جدید بازار فراهم می‌کند.

 جایگاه مناسب پارسیان در راهبری محصولات عمر

وی در عین حال برنامه‌ریزی شرکت برای توسعه بیمه‌های عمر و زندگی را مورد توجه قرار داد و افزود: بیمه‌های زندگی و عمر انفرادی یکی از بخش‌های جذاب بازار بیمه کشور هستند و مولفه‌های مختلف صنعت بیمه نیز نسبت به این بخش اقبال ویژه‌ای داشته‌اند. در همین ارتباط، بیمه پارسیان به عنوان یکی از پیشگامان صنعت، از نخستین روزهای فعالیت خود به عنوان یک شرکت بیمه تجاری، اقدامات موثری را در این زمینه انجام داده و به همین ترتیب نیز از جایگاه مناسبی در صنعت بیمه کشور در ارتباط با فروش و راهبری محصولات عمر و زندگی برخوردار است.

اویار حسین  افزود: توسعه محصولات جدید بیمه‌ای با تمرکز بر بخش‌های مختلف بازار این محصولات نظیر تدوین طرح قلک پشتوانه بیمه زندگی پارسیان و گسترش قراردادهای فروش جمعی و ... از جمله اقدامات و برنامه‌های شرکت در این خصوص است.

به گفته وی این اقدامات برای تنوع‌بخشی و جذاب‌سازی محصولات موجود نظیر تدوین طرح سرمایه‌گذاری بیمه‌های عمر در صندوق لوتوس پارسیان، بهسازی فرآیندهای بازاریابی و فروش این محصولات مانند طراحی و اجرای برنامه‌های ترویجی، انگیزشی و مناسبتی در قالب طرح‌های ویژه (رویش، تابش و اعطای سهام) و توسعه شبکه پشتیبان استانی به منظور افزایش کیفیت در ارائه خدمات (طرح راهبر تخصصی بیمه‌های عمر انفرادی) است که در دستور کار شرکت قرار گرفته است.