معرفی مدیر عامل جدید «مبین وان کیش»

مراسم معارفه مدیرعامل شرکت مبین‌وان کیش روز گذشته برگزار و «مسعود وکیلی‌نیا» عهده‌دار این سمت شد. مسعود وکیلی‌نیا پیش از این ریاست هیات‌مدیره شرکت مبین‌وان را بر عهده داشت که این سمت از این پس بر عهده دکتر سیدصابر امامی خواهد بود. وی همچنین پیش‌تر معاونت توسعه کسب‌وکار شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران، مدیرعامل شرکت نگین تل، و... را در رزومه کاری خود داشته است.پیش‌بینی می‌شود از آنجا که مدیرعامل جدید شرکت مبین‌وان کیش از بدنه مدیران همین شرکت انتخاب شده است، برنامه توسعه ۵ ساله این شرکت و اهداف پیش‌بینی شده آن با همان قوت پیشین توسعه یابد.

 شفاف‌سازی مرغ ماهان 

مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان اعلام کرد: تمهیدات لازم درخصوص فعالیت‌های پیشگیرانه مانند تجهیز فضاهای تولید، اداری و محیط تردد کارکنان به تجهیزات ضدعفونی‌کننده، اطلاع‌رسانی مناسب و الزام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله دستورالعمل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی صورت پذیرفته است. در هر صورت این شرکت از وضعیت موجود مستثنی نبوده و شرایط رکودی و تضعیف تقاضای مصرفی گوشت مرغ به‌دلیل تعطیلی رستوران‌ها، لغو مراسم‌ها، کاهش سفرها و... همچنین وجود مازاد عرضه ناشی از جوجه‌ریزی‌های ماه‌های گذشته، منجر به عدم تعادل در بازار و کاهش نرخ فروش در ماه‌های اسفند و فروردین شده است. با این حال در اردیبهشت ماه نرخ فروش بهبود نسبی یافته و امید است به تدریج شاهد تقویت تقاضا در بازار باشیم.

 صدور مجوز افزایش سرمایه گهر زمین 

 منبع تامین افزایش سرمایه ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی سنگ‌آهن گهر زمین از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی است. همچنین موضوع این افزایش سرمایه جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده در طرح‌های توسعه اعلام شده است.

 پترول ۲۵ درصد افزایش سرمایه دارد

با صدور مجوز افزایش سرمایه گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان این شرکت برای ۲۵ درصد افزایش سرمایه آماده می‌شود. ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال معادل ۵/ ۱۷ درصد از این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی انجام می‌شود و ۱۵۰۰ میلیارد معادل ۵/ ۷ درصد از محل سود انباشته خواهد بود.

 مجوزی برای افزایش سرمایه تامین سرمایه امید 

تامین سرمایه امید برای اصلاح ساختار مالی افزایش سرمایه می‌دهد. منبع تامین افزایش سرمایه ۲۵۰۰ میلیارد ریالی این شرکت از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی اعلام شده است.

 دکتر عبیدی به مجمع خواهد رفت

داروسازی دکتر عبیدی به‌زودی برای تصویب افزایش سرمایه به مجمع فوق‌العاده خواهد رفت. مبلغ این افزایش سرمایه۲۴۸۴  میلیارد ریال اعلام شده که از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته تامین می‌شود.  موضوع این افزایش سرمایه نیز اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش اعلام شده است.