بانک‌هایی که بیش از سایرین داعیه الکترونیکی شدن را داشتند در این خصوص پیشگام‌تر بودند. بانک‌هایی همچون بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و ایران‌زمین نیز از این فرصت غافل نشدند.کارت هدیه بانک ایران‌زمین با شعار امسال از تو خونه هدیتو بفرست، نمونه‌ای از تلاش‌های بانک‌ها برای کسب این بازار بود؛ بانک ایران‌زمین برای سهم بیشتر، جشنواره نوروزی کارت‌های هدیه مجازی راه انداخت که این جشنواره از یکم تا بیستم فروردین ماه مهلت داشت و طی آن روزانه به پاس همراهی خریداران کارت‌های مجازی بانک ایران‌زمین، ۱۰ کارت هدیه مجازی یک میلیون ریالی اهدا می‌کرد. جوایز قرعه‌کشی هم به صورت آنی و راس ساعت ۲۳ و پنج دقیقه به برندگان اهدا می‌شد. این بانک در خصوص قابلیت‌های این کارت‌های هدیه اعلام کرده بود که این کارت‌ها را می‌توان بدون مراجعه به شعب تهیه کرد.

همچنین امکان خرید و انتقال کارت به صورت مجازی، خرید در درگاه‌های مجازی و شبکه خرید اینترنتی نیز از دیگر مزایای کارت هدیه مجازی ایران‌زمین است. مراحل دریافت کارت هدیه مجازی بانک ایران‌زمین به این صورت است که ابتدا به همراه بانک ایران‌زمین مراجعه کرده و گزینه کارت هدیه مجازی را انتخاب می‌کنید. در مرحله بعد نوع و طرح موردنظر خود را انتخاب و طرح موردنظر را نهایی می‌کنید. سپس متقاضی فرآیند خرید و اطلاعات فردی را درج و تکمیل می‌کند. پرداخت کارمزد و شارژ کارت هدیه مرحله بعدی است که پس از آن کارت هدیه مجازی برای ارسال آماده می‌شود. مجموعه طرح‌های مورد نظر مشتریان اعم از ازدواج، نوروز، تولد نوزاد و... از گزینه‌های انتخابی کارت‌های هدیه مجازی است.

در کنار این کارت که بخش کوچکی از خدمات الکترونیکی بانک‌هاست، معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین هم اعلام کرده تعداد تراکنش‌های غیر حضوری این بانک در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ به میزان ۱۰۹ درصد رشد داشته و همچنین این تراکنش‌ها از نظر مبلغ هم رشد ۱۲۶ درصدی را نشان می‌دهد. بر همین اساس مشتریان می‌توانند به جای حضور فیزیکی در شعب از امکانات آنلاین برای انجام تراکنش‌های خود بهره بگیرند.