به گزارش سرویس اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از نشریه «یواس‌ای‌تودی»، کریستوفر ناستا، مدیرعامل هیلتون در کنفرانس تلفنی با تحلیلگران پس از انتشار درآمدهای سه ماه نخست این شرکت گفت: «من درمورد آینده بلندمدت این صنعت خوش‌بین هستم.» وی گفت در شرایط فعلی، برای خروج کامل از این بحران، بهبود شرایط  و برای اینکه رشد تقاضا مانند سال ۲۰۱۹ را شاهد باشیم به چند سال زمان نیاز داریم.

ناستا نیز مانند دیگر مدیران و تحلیلگران صنعت هتلداری بر این عقیده است و پیش‌بینی می‌کند که مسافرت‌های زمینی زودتر از دیگر روش‌های مسافرتی رونق خواهند گرفت.

ناستا گفت بنابر تجارب به‌دست آمده از رکودهای اقتصادی قبلی و البته با کمی تفاوت، مسافرت‌های تفریحی و کاری با محو شدن بحران بار دیگر از سر گرفته می‌شوند.

به گزارش آژانس تخصصی خبر و اطلاعات حمل‌ونقل «اسکیفت»، مدیر عامل شرکت هتل‌های هیلتون اظهار کرد که تقاضای مسافرت در پایین‌ترین سطح است و در حال حاضر عملیات تقریبا ۹۵۰ هتل از هتل‌های این شرکت در سراسر جهان به حالت تعلیق درآمده است. این موضوع حاکی از آن است که هیلتون خدمت‌رسانی در ۱۰ درصد از هتل‌ها در قاره آمریکا، ۶۰ درصد در قاره اروپا، خاورمیانه و قاره آفریقا و ۱۵درصد از هتل‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه را به‌طور موقت متوقف کرده است تا اینکه تقاضا به سطح قابل توجیهی برای بازگشایی مجدد آنها برسد. ناستا تاکید کرد: بهبود صنعت هتلداری از بحران همه‌گیری ویروس کرونا در گرو و نیازمند بهبود شرایط شرکت‌های هواپیمایی نیست.

او گفت: «من فکر می‌کنم شرکت‌های هواپیمایی با فاصله خیلی زیاد عقب‌تر از ما قرار دارند. در شرایط فعلی کسانی که قصد سفر دارند، فقط مایل هستند از خانه دور شوند. شرایط برای ما نسبت به شرکت‌های هواپیمایی با سرعت بیشتری بهبود پیدا خواهد کرد به این دلیل که ما می‌توانیم تقاضاهای مسافران را به گونه‌ای مرتفع کنیم که شرکت‌های هواپیمایی قادر نیستند.»

صنعت گردشگری انتظار دارد که سفرهای تفریحی قبل از سفرهای کاری و تجاری و گروهی رونق پیدا کند. ناستا گفت: ما پس از فروکش کردن شیوع ویروس کرونا، منتظر نخستین موج از مسافرانی هستیم که به پرواز اعتماد ندارند و به‌صورت زمینی سفر می‌کنند. وی افزود: در حال حاضر ۴ هزار هتل از زیرمجموعه‌های این شرکت در آمریکا به‌صورت محدود سرویس می‌دهند، اما آنها به‌خوبی برای تجار و مسافران محلی که با خودرو مسافرت می‌کنند، آماده شده‌اند.  

مسافرانی که با خودرو سفر می‌کنند دربهبود شرایط و رونق کسب و کار هتل‌های هیلتون نقش بسزایی خواهند داشت، اما برای اینکه این شرکت به سطح عملکرد خود در سال ۲۰۱۹ بازگردد نیاز به رونق شرکت‌های هواپیمایی دارد. وی افزود: ممکن است رسیدن به قله دوتا سه سال طول بکشد.

ناستا گفت: برای بازگشت به شرایط ایده‌آل، رونق مسافرت‌های هوایی مساله بسیار مهمی است. مردم باید در مورد هواپیماها و سفرهای هوایی احساس راحتی و امنیت داشته باشند و اعتماد آنها جلب شود. برای رونق صنعت هتلداری، مسافرت هوایی امری جدایی ناپذیر است و این دو لازم و ملزوم همدیگرند. وی افزود: اعتقاد کامل داریم که قبل از دستیابی به شرایط ایده‌آل، می‌توان تا حدود قابل توجهی شرایط را بهبود بخشید.   

در گزارش سه ماه نخست این شرکت که مطابق انتظارات تحلیلگران منتشر شد، مشاهده می‌شود درآمد از هر اتاق ۲۳ درصد کاهش یافته است. فقط در ماه مارس، زمانی‌که ویروس کرونا در آمریکا و اروپا شیوع پیدا کرد، درآمد از هر اتاق ۵۷ درصد کاهش یافت. بنابر این گزارش درآمد خالص سه ماه نخست این شرکت ۱۸میلیون دلار بوده است.

ناستا گفت: «من فکر می‌کنم سه ماه دوم شرایط بسیار بدتر خواهد بود، اما باور دارم با بازگشایی هتل‌ها در سراسر جهان، در سه ماه سوم و چهارم، روند بهبودی شروع خواهد شد.»

به‌رغم همه‌گیری ویروس کووید-۱۹، شرکت هیلتون در سه ماه نخست ۸۸۰۰ اتاق جدید به مجموع تعداد اتاق هتل‌هایش اضافه کرد.

مدیرعامل شرکت هیلتون اعلام کرد: برای رونق کامل صنعت گردشگری، به آزمایش‌های دقیق و گسترده ویروس کرونا، درمان و واکسن نیاز است.

ناستا گفت: امیدوارم به‌زودی واکسن و درمان بیماری در دسترس همه قرار گیرد، وقتی مردم احساس کنند این محیط‌ها برایشان امن است، به عادات قدیمی باز می‌گردند و صنعت گردشگری رونق خواهد گرفت.