در همین راستا مدیر عامل بندرخشک پیشگامان با بیان اینکه بندرخشک پیشگامان به لحاظ پدافند غیرعامل یکی از بهترین نقاط برای انبار کالاها به‌خصوص ذخیره منابع ارزشمند کشور است گفت: بازرگانان پس از ترخیص کالای خود می‌توانند از خدمات انبارداری، سردخانه‌ای و حمل ریلی و جاده‌ای بندرخشک پیشگامان با شرایط و تعرفه مطلوب استفاده کنند.محمدرضا شهسواری با بیان مطلب فوق افزود: بر اساس چشم‌انداز ۲۰ سال آتی بندرخشک پیشگامان مدرن‌‌ترین بندر لجستیکی خاورمیانه با مدیریت و خدمات الکترونیکی خواهد بود.وی در ادامه افزود: اکثر محموله‌های ارسالی از بندرخشک پیشگامان حمل ترکیبی دارند؛ به این صورت که بار از مبدا تولید به وسیله حمل جاده‌ای ارسال و پس از انبار، روی قطار بارگیری و در مقصد تحویل می‌شود. ارائه خدمات باسکول ریلی و جاده‌ای و خدمات تخلیه در مقصد نیز بنا به درخواست مشتری از خدمات دیگر بندرخشک پیشگامان است.

شهسواری در ادامه در مورد مزیت‌های استفاده از این بندر خاطرنشان کرد: بندرخشک پیشگامان ضمن ارائه خدمات و راه‌حل‌های لجستیکی برای مشتریان و ارائه خدمات متنوع و قابل قبول در طول زنجیره تامین، برای مقرون به صرفه‌شدن حمل به کشورهای حوزه CIS تخفیف حمل داخلی به میزان ۳۰ درصد برای واگن‌های خصوصی و ۲۰ درصد برای واگن‌های دولتی و همچنین تخفیف ۱۷ درصدی برای حمل به ترکیه اخذ کرده است. وجود فرودگاه اختصاصی در جوار بندرخشک با ظرفیت جابه‌جایی ۴۰ تن بار نیز مزیت دیگر این بندراقتصادی برای تجار و بازرگانان است. وی در ادامه گفت: بندرخشک پیشگامان دوباب انبار مسقف هر کدام به مساحت ۵ هزار متر مربع و همچنین ۸ هکتار انبار روباز گمرکی برای انبارش کالاهای کانتینری و عمومی، ۳ هزار و ۵۰۰ متر انبار مسقف در محوطه گمرکی و بیش از ۱۰ هکتار انبار روباز برای انبارش محموله‌های فله دارد که بازرگانان می‌توانند در صورت نیاز از آنها استفاده کنند. در ضمن فضای انبارش کالا برای تولیدکنندگان یزدی به مدت یک سال به صورت رایگان در نظر گرفته شده است و سردخانه‌های بندرخشک پیشگامان با ۳۹ سالن و مجموع ۱۵ هزار تن ظرفیت به صورت ۲ مداره در دمای صفر و زیر صفر آماده انبار محصولات بازرگانان است.

شهسواری در پایان استقرار گمرک به‌منظور ترخیص قطعی کالا در بندرخشک را زمینه ساز سهولت در ترخیص کالا و ارسال از مرکز کشور به کلیه مقاصد داخلی و خارجی دانست و ابراز امیدواری کرد: صادرات کالا به کشورهای همسایه از بستر فراهم شده در بندرخشک پیشگامان شتاب بیشتری بگیرد و امیدواریم گمرکات یزد تا آینده‌ای نزدیک به ۱۰ مورد افزایش یابد.