افزایش دو برابری تولید؛ دستاورد رشد شرکت صنعت مدرن

شرکت گروه پژوهش صنعت مدرن  در ابتدای امر در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع و در فضای سرپوشیده‌ای بالغ بر  ۱۷هزار متر مربع شامل سالن‌های تولیدی، قالب‌سازی، آزمایشگاه و انبار با ظرفیت اسمی‌۳ میلیون و  ۵۰۰ قطعه چراغ در سال مورد بهره‌برداری قرار گرفت  و درسال ۱۳۹۷ به دلیل تحریم‌ها، این شرکت کاملا خصوصی مجبور به تغییر نام خود از صنایع چراغ جلو اتومبیل مدرن به نام کنونی شد، ولی با سیاست‌های رو‌به‌رشد مهندس علی چنگی، مدیرعامل، این شرکت موفق به توسعه زیرساخت‌ها و نتیجتا تاسیس دو سایت دیگر برای تولید چراغ و قطعات میانی خود در استان مرکزی و تهران شد که این مورد منجر به تولید دو برابری ظرفیت این شرکت شد.

این شرکت در ابتدا کار خود را با چراغ‌های مینی‌بوس، کامیونت خاور و موتورسیکلت آغاز کرد. ولی در دهه۷۰ با آغاز فعالیت‌های قطعه‌سازی در کشور، مشغول به تولید انواع چراغ‌های خودرو برای خودروسازان و بازار آزاد شد به گونه‌ای که مجموعه مدرن در حال حاضر تامین‌کننده ۷۰درصد از قطعات چراغ ایران خودرو و ۹۵ تا ۱۰۰ درصد  ایساکو را بر عهده دارد.

 همکاری با ایران خودرو و سایپا

در حال حاضر این شرکت با دو کارخانه تولید خود در شهریار و شهر آشتیان توانسته همکاری مستمری با دو شرکت ایران خودرو و سایپا داشته باشد. در حال حاضر این شرکت با تولید ۶ میلیون  چراغ اصلی و آینه‌های جانبی یکی  از تامین کننده‌های اصلی چراغ خودرو در ایران است. از جمله تولیدات این شرکت می‌توان به چراغ‌های دنا و دناپلاس به صورت انحصاری نام برد و تنها تولیدکننده چراغ جلو ۲۰۶ به مدت ۱۵ سال بوده است. با این پیشینه در حال حاضر تامین کننده چراغ خانواده خودرو ۲۰۷ است.

 نسل جدید چراغ‌ها دستاورد دیگر گروه پژوهش صنعت مدرن  

این شرکت طراح و سازنده انواع چراغ‌های خودرو (جلو، خطر عقب، مه‌شکن و چراغ‌های جانبی) و همچنین آینه‌های خودرو است و هم‌اکنون از تامین‌کنندگان اصلی خودروسازان کشور نظیر ایران‌خودرو و سایپا و همچنین بازار لوازم یدکی بوده و سهم قابل‌توجهی از محصولات خود را به خارج از کشور صادر می‌کند. چراغ‌های خطر عقب ۲۰۶ ، چراغ‌های جلو، خطر عقب و مه‌شکن جلو پژو ۲۰۷ از جمله محصولات جدید شرکت بوده که به تازگی به مرحله تولید انبوه رسیده‌اند.

 تجهیزات مدرن در خدمت صنعت مدرن

گروه پژوهش صنعت مدرن با بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده نسبت به تجهیز ماشین‌آلات و امکانات به روز صنعت مربوطه اقدام کرده به‌طوری که هم اکنون دارای تکنولوژی کامل ساخت و تولید چراغ‌های نسل جدید است. آزمایشگاه‌های فنی و کنترل کیفیت این شرکت دارای تاییدیه از سازمان استاندارد ملی ایران بوده و به‌عنوان آزمایشگاه همکار با سازمان استاندارد همکاری مستمر دارد. اهم تجهیزات و امکانات موجود در این شرکت شامل تجهیزات و دستگاه‌های اتوماتیک پوشش‌دهی لنز HARD COATHNG تجهیزات و دستگاه‌های اتوماتیک پوشش‌دهی رفلکتور، انواع دستگاه‌های تزریق پلاستیک  و تجهیزات جانبی در اندازه‌های ۸۰ تا ۱۱۰۰ تن، دستگاه‌های آبکاری در خلأ جهت پوشش متالیزه، انواع دستگاه‌های تزریق و پرس BMC، خطوط روباتیک مونتاژ انواع چراغ‌های خودرو، کامپاندینگ مواد اولیه پلیمری، دستگاه‌های تولید کارتن‌های بسته‌بندی، خطوط تولید و مونتاژ انواع وایرست‌های خودرو، انواع ماشین‌آلات و ابزارهای فلزکاری و قالب‌سازی (فرز، CNC)، آزمایشگاه کنترل کیفیت در زمینه‌های تست‌های عملکرد و دوام و محیط‌های فیزیکی و شیمیایی و دستگاه‌های تست نورسنجی و رنگ‌سنجی انواع چراغ‌های خودرو است.

 پیچیده‌ترین چراغ‌های خودرو  را از صنعت مدرن بخواهید

در سال‌های اخیر می‌توان با قطعیت اعلام داشت، طراحی و تولید چراغ خانواده دنا و دنا پلاس به عنوان پیچیده‌ترین پروژه‌های تولید چراغ در صنعت قطعات یدکی خودرو کشور بوده که تماما از سوی گروه پژوهش صنعت مدرن و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده است. از طرفی کلیه محصولات این شرکت دارای استاندارد E-Mark از موسسات و آزمایشگاه‌های خارجی و استاندارد ملی ایران بوده و در حال حاضر دارای  IATF ۱۶۹۴۹ , ISO۹۰۰۱ در سیستم مدیریت کیفیت در صنعت خودرو است.

 با وجود تحریم‌ها  به دنبال افزایش کیفیت  هستیم

در پایان باید خاطرنشان کرد گروه پژوهش صنعت مدرن با وجود محدودیت‌های بین‌المللی که به صنعت خودرو تحمیل شد، بیش از ۸۰درصد  از قطعات مصرفی را با بهترین کیفیت داخلی تولید  کرده و با کسب این قابلیت اقدام به ساخت تجهیزات خطوط تولید خود براساس بالاترین سطح تکنولوژی قطعه‌سازان خارجی کرده است.  همچنین با توجه به توسعه فعالیت‌های این شرکت در زمینه تولید لنت ترمز، مایع ضدیخ و آینه جانبی خودرو کارآفرینی چشم‌گیری حاصل شده که این به نوبه خود گامی‌ موثر در اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی شده است تا جایی که می‌توان امروز جمعیت خانواده بزرگ مدرن را بالغ بر  ۴هزار نفر دانست.  در کلام آخر این شرکت متعهد می‌شود با هدف جهش تولید، تولیدات خود را با حفظ و ارتقای کیفیت، توانمندی‌های فنی کسب شده در حوزه طراحی و تولید چراغ و اولویت قرار دادن سلامتی کارکنان در ایمن‌ترین شرایط تولیدی و رفاهی  تا ۳۰درصد افزایش دهد تا بتوان گام بزرگ دیگری در صنعت قطعه‌سازی ایران برداشت.