هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: در این جلسه سهم مواد غذایی و خوراکی مشخص شد که ۳۶‌درصد هزینه سبد معیشت را به خود اختصاص داده و ۶۴‌درصد مابقی را غیرخوراکی‌ها از جمله هزینه مسکن واجاره‌بها، درمان، آموزش، تفریحات و... تشکیل می‌دهند که با محاسبه آن حدود ۵‌میلیون و ۶۹۳‌هزار تومان می‌شود و رقم ۸‌میلیون و ۹۷۹‌هزار تومان به دست می‌آید.

علی‌حسین رعیتی‌فرد - معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی - نیز در یک در گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به رقم ۸‌میلیون و ۹۷۹‌هزار تومان به عنوان هزینه سبد معیشت کارگران با محاسبه اقلام خوراکی وغیرخوراکی، برگزاری جلسات مستمر کمیته دستمزد و شورای عالی کار را حاصل همراهی و همکاری و تلاش شرکای اجتماعی دانست. وی پیش از این گفته بود: در تلاش هستیم هرچه سریع‌‌‌تر سبد معیشت خانوار تعیین و میزان تورم توسط بانک مرکزی اعلام شود تا بتوانیم برای رقم مزد ۱۴۰۱ کارگران به جمع‌‌‌بندی برسیم. به گفته مقامات کارگری، هزینه خوراکی‌‌‌ها در سبد معیشت کارگران نسبت به دی ماه سال قبل ۳۰‌درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهد. با توجه به اعلام رسمی هزینه سبد معیشت کارگران، این رقم به مرز ۹‌میلیون تومان در ماه رسیده و می‌توان گفت نهایی شده است که در مقایسه با رقم ۶‌میلیون و ۸۹۵‌هزار تومان سال قبل بیش از ۲میلیون تومان افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش «ایسنا»، جلسه بعدی شورای عالی کار در هفته سوم اسفند ماه برگزار خواهد شد و اعضای شورا بر مبنای ماده ۴۱ قانون کار و نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی و هزینه سبد معیشت کارگران که در جلسه اخیر شورا به دست آمد به مذاکرات تعیین دستمزد ۱۴۰۱ ورود خواهند کرد.