غلامرضا سلیمانی گفت: بیمه‌مرکزی با استفاده از نظر کارشناسان آموزشی و پژوهشی برنامه‌ریزی لازم را برای تامین محتواها و سرفصل‌های آموزشی این رشته انجام داده و ان‌شاءالله با همکاری به‌عمل‌آمده در آینده نه‌چندان دور شاهد راه‌اندازی این رشته با هدف مهارت‌افزایی بیمه‌ای در بین دانش‌آموزان خواهیم بود.

رئیس‌کل بیمه‌مرکزی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی بیمه‌ای انجام‌شده طی سالیان اخیر گفت: قطعا سرمایه‌گذاری روی دانش‌آموزان می‌تواند در عمق‌بخشیدن به مفاهیم پراکنده و ابتدایی ارائه‌شده در ذهن دانش‌آموزان مفید باشد و بیمه‌مرکزی این رویکرد را به‌عنوان یکی از اهداف استراتژیک خود دنبال خواهد کرد.

رئیس شورای‌عالی بیمه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیمه‌مرکزی از فرصت همکاری با آموزش‌وپرورش و نهادهای آموزشی برای اشتغال پایدار نیروی جوان در صنعت بیمه و آشنایی آحاد مردم با مفاهیم بیمه‌ای استفاده کرده و گنجاندن مفاهیم بیمه‌ای در کتاب‌های درسی یکی از برکات تعامل با وزارت آموزش‌وپرورش در سال‌های اخیر بوده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی بیمه با همکاری دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود، تصریح کرد: بیمه‌مرکزی و صنعت بیمه به این فعالیت‌ها اکتفا نخواهد کرد و با برقراری ارتباط منطقی و مطلوب با دیگر نهادها در جهت آشنایی مردم با مفاهیم بیمه‌ای از هیچ تلاشی فرو گذار نمی‌کند.

در این جلسه مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش نیز وجود تعامل و ارتباط میان هنرستان‌ها و بازار کار را در جذب فارغ‌التحصیلان به بازار کار موثر دانست. مصطفی آذرکیش افزود: براساس قانون نظام جامع آموزش مهارتی، تربیت نیروی انسانی ماهر، متخصص و کارآمد متناسب با نیاز بازار کار فعلی و آینده و ارتقای توان کارآفرینی و افزایش نقش آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی، موجب رونق تولید و رشد و پویایی اقتصاد و توسعه ملی می‌شود.

او مهارت‌آموزی را زمینه‌ساز اشتغال پایدار در جامعه دانست و اضافه کرد: ارتباط اصلی بین آموزش‌وپرورش و رشد و توسعه‌ اقتصادی به‌طور عمده نتیجه تربیت نیروی انسانی موردنیاز بازار کار از طریق آموزش‌وپرورش است.