وی افزود: یکی از دلایل اصلی انتخاب سال ۹۹ به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری شاید همین بحث کروناست.آذر اظهار کرد: یکی دو ماه آخر سال ۱۳۹۸ و همین‌طور بهار سال ۹۹ کشور به شدت با افت تولید مواجه شده است. وی تصریح کرد: برای جبران این عقب‌ماندگی به‌ویژه در نیمه نخست سال ۹۹ دیگر نباید به این حرکت‌های رایج و متعارف تولید اکتفا کرد، بلکه باید روح تازه‌ای بر کالبد اقتصاد و تولید کشور دمید.

 رئیس دیوان محاسبات گفت: کشور در خوش‌بینانه‌ترین حالت تا پایان اردیبهشت و در بدبینانه‌ترین حالت تا آخر خرداد از این شرایط سخت کرونایی خارج خواهد شد.

وی افزود: دغدغه اکثر کارگزاران نظام به خصوص هیات وزیران و شخص رئیس‌جمهور این است که نگذارند اقشاری که زندگیشان متکی به درآمدهای روزانه بود مثل جامعه کارگری، بخش حمل و نقل، رانندگان تاکسی و به خصوص بازاریان اعم از عمده‌فروش و خرده‌فروش دچار آسیب شود. آذر افزود: اوج خرید و فروش، تجارت و کسب و کار بازاریان بهمن و اسفند هر سال است که متاسفانه امسال به سبب شیوع ویروس کرونا این اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: ضرورت ایجاب می‌کند با توجه به شرایط سخت کرونایی یک بسته حمایتی تهیه تا از این اقشار به معنای واقعی حمایت شود. رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: بسیاری از ممالک دنیا از جمله جمهوری اسلامی ایران بسته‌های حمایتی و یارانه‌های قابل توجهی برای آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا در نظر گرفته‌اند.