دست و پا زدن کامالا هریس برای جلب آرا

کامالا هریس، معاون جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا تعداد کشته‌شدگان فلسطینی در غزه را «بی رحمانه» خواند که به نظر می رسد این اظهارات تلاشی برای جذب رای‌دهندگان عرب و مسلمان آمریکایی در هفته های پایانی مانده به انتخابات آمریکا است.

 هریس در مصاحبه با شبکه "ام اس ان بی سی" در ایالت جورجیا که برای او در انتخابات مهم است گفت: تعداد فلسطینی‌های بی‌گناهی که در غزه کشته شده‌اند، واقعاً بی رحمانه است. ما باید در این مورد صادق باشیم. در عین حال، من همیشه از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت خواهم کرد. ما نیاز داریم که این جنگ تمام شود.

هریس تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در غزه را «دشوار» خواند، اما گفت که دولت آمریکا برای دستیابی به این هدف تلاش می‌کند و به سفر آتی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به خاورمیانه اشاره کرد.

خبر مرتبط
اختلاف هریس و ترامپ کم شد/ زنگ خطر برای دموکرات‌ها به صدا درآمد

کمتر از چند هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پیشتازی اندک کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد دموکرات‌ها نسبت به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق این کشور و نامزد جمهوری‌ خواهان در نظرسنجی‌های انتخاباتی در حال کاهش است.

وی تاکید کرد:ما باید این جنگ را به پایان برسانیم. ما باید گروگان ها را آزاد کنیم.

وزارت امور خارجه در بیانیه ای اعلام کرد که بلینکن از روز دوشنبه به سرزمین های اشغالی و دیگر کشورهای منطقه که نامی از آنها اعلام نشده است، سفر خواهد کرد.

هریس ادعا کرد که مرگ یحیی سنوار، رهبر حماس، یک مانع برای دستیابی به آتش بس را رفع کرده است.

او ادعا کرد: "به اعتقاد من، مرگ سینوار یک مانع برای رسیدن به این هدف را رفع کرده است. "

یحیی سنوار مرداد سال جاری و بعد از شهادت اسماعیل هنیه رئیس شهید دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس، به عنوان جایگزین وی، پرچم این گروه مقاومت را به‌دست گرفت.

خبر مرتبط
رقابت هریس و ترامپ شانه به شانه هم/ اختلاف به حداقل رسید

کمتر از ۱۵ روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می دهد رقابت میان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و کامالا هریس معاون رئیس جمهور این کشور شانه به شانه و تقریبا مساوی است درحالی که هریس به عنوان نامزد دموکرات ها در حال از دست دادن جایگاه خود در میان رای دهندگان لاتین تبار و سیاه پوست است.

عصر پنجشنبه ۲۶ مهر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای رسمی ادعا کرد که در بمباران منطقه‌ای از غزه، یحیی سنوار را به شهادت رسانده است. روز جمعه ۲۷ مهر ماه خبر شهادت سنوار از سوی حماس رسما اعلام شد.

حزب دموکرات آمریکا همواره در انتخابات های این کشور سعی کرده تا رای رنگین پوستان و مسلمانان را به خود اختصاص دهد.

«جو بایدن» رئیس جمهوری دموکرات آمریکا با اینکه تلاش کرد تا در ظاهر، از رژیم صهیونیستی بخواهد که با آتش بس موافقت کند اما در خفا، کشنده ترین بمب ها را در اختیار تل آویو قرار داد و این موضوع، زمینه گسترش جنگ، از غزه به لبنان را فراهم کرد.

بایدن و هریس، امروز همچنین در بیانیه های جداگانه ای به مناسبت سالگرد عملیات طوفان الاقصی، با نادیده گرفتن شهادت قریب به ۴۲ هزار فلسطینی از سوی رژیم اشغالگر در یکسال گذشته، اعلام کردند که به امنیت اسرائیل، متعهد هستند.

معاون رئیس جمهور آمریکا که نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ ریاست جمهوری این کشور است، تاکید کرد: تعهد من به امنیت اسرائیل، قاطع و تزلزل ناپذیر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.