با توجه به اینکه هریس در رقابت تنگاتنگ با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه است، خشم و نگرانی نسبت به دولت بایدن می‌تواند به این معنا باشد که رای‌دهندگان عرب در ایالت‌های کلیدی مانند میشیگان در ماه نوامبر در خانه بمانند و پای صندوق‌های رای نروند. «جیم زوگبی»، یکی از بنیان‌گذاران موسسه عرب آمریکایی، به الجزیره گفت: «این حوزه، حوزه‌ای است که در دوره دوم دولت اوباما، با اختلاف دو به یک به‌عنوان دموکرات شناخته شد. اکنون مشخصه حزبی تقریبا ۳۸درصد است.» او گفت که بیشتر این کاهش مربوط به حمایت دولت بایدن از جنگ غزه است که کل محله‌های غزه را از بین برده و بیش از ۴۲هزار نفر را که بسیاری از آنها زن و کودک هستند، کشته است. این عملیات کشتار با حدود ۲۰میلیارد دلار کمک تسلیحاتی ایالات متحده امکان‌پذیر شده است. زوگبی گفت: «این گروه از رای‌دهندگان کمتر محافظه‌کارتر می‌شوند و بیشتر می‌خواهند این دولت را به‌خاطر آنچه اجازه وقوع آن را داده است، مجازات کنند.»

یک نظرسنجی در سپتامبر توسط موسسه عرب آمریکایی نشان داد که هریس و ترامپ در میان رای‌دهندگان عرب تقریبا برابر بودند و به ترتیب ۴۱درصد و ۴۲درصد از آنها حمایت کردند. این رقم در واقع یک پیشرفت قابل توجه برای دموکرات‌ها است. زمانی که بایدن برای انتخاب مجدد نامزد شد، حمایت او در میان رای‌دهندگان عرب پس از آغاز جنگ در غزه کاهش یافت و در اکتبر۲۰۲۳ به ۱۷درصد کاهش یافت. بایدن پیش از این ۵۹درصد از آرای اعراب را در رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری۲۰۲۰ کسب کرده بود. هنگامی که بایدن از رقابت در سال۲۰۲۴ کنار رفت، برخی از رای‌دهندگان امیدوار بودند که جانشین او، هریس، رویکرد جدیدی را ارائه دهد.

اما هریس تاکنون از قطع رابطه با بایدن یا درخواست برای پایان دادن انتقال تسلیحات به اسرائیل امتناع کرده است، آن هم در شرایطی که یکسری حملات اسرائیل، خاورمیانه را به آستانه یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر رسانده است. هریس در یک مصاحبه تلویزیونی، وقتی از او پرسیده شد که آیا درباره هر موضوعی از بایدن فاصله می‌گیرد یا خیر، پاسخ داد: «چیزی وجود ندارد که به ذهنم خطور کند.» کمپین هریس همچنین در جریان کنوانسیون ملی دموکراتیک در ماه اوت، پس از اینکه مقامات حزب اجازه ندادند یک سخنران فلسطینی آمریکایی روی صحنه، صدای درد و رنج مردم غزه را بیان کند، مورد انتقاد قرار گرفت.درحالی‌که سیاست ایالات متحده در قبال غزه ممکن است برای اکثر رای‌دهندگان اولویت اصلی نباشد، اما بیش از ۸۰درصد از آمریکایی‌های عرب می‌گویند که نقش مهمی در تعیین رای آنها خواهد داشت.

بسیاری از این رای‌دهندگان در تعداد کمی از ایالت‌های مردد متمرکز هستند که نقش بزرگی در تصمیم‌گیری برای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور ایفا می‌کنند. به‌عنوان مثال، ایالت میشیگان، میدان نبرد غرب میانه، دومین جمعیت عرب در این کشور را دارد. این ایالت همچنین دارای بیشترین درصد عرب آمریکایی‌ها در بین هر ایالت دیگر است: نزدیک به ۳۹۲هزار و ۷۳۳نفر در ایالت ۱۰میلیونی خود را عرب می‌دانند. میانگین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که هریس تنها حدود ۱.۸درصد در آنجا پیشتاز است که کاملا در حاشیه قرار دارد. پیشتازی او در این ایالت ممکن است توسط نامزدهای سومی مانند جیل استاین که فعالانه آرای آمریکایی عرب و مسلمان در این منطقه را جلب کرده، از بین برود. «مایکل تراوگوت»، استاد پژوهشی در مرکز مطالعات سیاسی دانشگاه میشیگان گفت: «وضعیت غزه شانس دموکرات‌ها را در میشیگان پیچیده کرده است.» او افزود: «اگر بخش بزرگی از جامعه عرب ایالت در روز انتخابات در خانه بمانند، به هریس آسیب می‌رساند.» اما جمعیت عرب آمریکایی میشیگان یکپارچه نیست و اختلافات تلخی در میان جامعه بر سر بهترین نحوه استفاده از اهرم‌های انتخاباتی آن وجود داشته است.