نوسان قیمت سکه میان 2 مرز مهم/ خبر مهم برای معامله‌گران

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه در حالی به استقبال دومین ماه پاییز خواهد رفت که در آخرین روز مهر متاثر از «افزایش تقاضا» و «ناپایداری‌های بازار جهانی» شاهد نوسان مثبت قیمت‌ها بود و طلای آبشده و سکه امامی با عبور از سطوح مقاومتی مهم، مسیر صعودی را در پیش گرفتند؛ روندی که نوسانات «دلار» و «اونس طلا» هم بر شدت آن افزود.  قیمت اونس طلا در روز دوشنبه پس از بازگشایی در ۲۷۲۷ دلار، در نیمه دوم معاملات رکورد زد و ۲۷۳۷ دلار معامله شد.

طلای آبشده هم روز دوشنبه را با قیمت ۱۸ میلیون و ۵۵۹ هزار تومان بازگشایی کرد و در ادامه به ۱۸ میلیون و ۷۶۵ هزار تومان رسید. این فلز گرانبها در نهایت در سطح ۱۸ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان جا خوش کرد. 

قیمت سکه امامی هم روز گذشته را با ۵۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان آغاز کرد و در پی افزایش تقاضا و نوسانات مثبت، به کانال ۵۶ میلیون تومان رسید. اما این پایان کار نبود و سکه امامی در نهایت ۵۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت خورد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، حباب سکه هم در مسیر کاهشی قرار گرفت و با یک درصد افت به ۳۲ درصد رسید. این سطح از حباب همچنان خرید سکه را با ریسک همراه می‌کند و کارشناسان بازار به خریداران هشدار می‌دهند که احتیاط کنند. نیم‌سکه و ربع سکه هم به ترتیب با قیمت ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۱۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی با قیمت هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بسته شد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «قیمت سکه در آستانه عقب‌نشینی؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱ آبان 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.