بازار طلا و سکه در انتظار بلوکه سنگین

به گزارش اقتصادنیوز، معامله‌گران این روزها در بازار طلا و ارز چشم به تحرکات قیمت‌ها دوخته‌اند و هر نوسان کوچکی را تحت نظر دارند؛ روندی که در پی آن دلار هرات با افت و خیز‌های مداوم در محدوده حمایت و مقاومت‌های حساس همراه شده و طلا و سکه نیز در سایه آن نوساناتی را تجربه کرده است.

قیمت دلار هرات معاملات نخستین روز هفته را در مرز ۶۳ هزار تومان بازگشایی کرد و سپس بین محدوده ۶۲ هزار و ۹۵۰ تومان تا ۶۳ هزار و ۱۰۰ تومان در نوسان بود. این اسکناس در نیمه دوم معاملات، عقب نشست و ۶۲ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت خورد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز،‌ قیمت دلار هرات با شروعی صعودی، در میانه روز با افتی قابل‌توجه مواجه شد. تحلیلگران فنی بازار بر این باورند که محدوده‌های حمایتی و مقاومتی کلیدی نقشی حیاتی در تعیین روند بازار خواهند داشت. دلار هرات که تلاش می‌کند سطح مقاومت کلیدی خود را شکسته و وارد فاز صعودی شود، با فشار فروش و عدم نقدینگی مواجه شده است. تکنیکالیست‌ها معتقدند محدوده حمایتی کلیدی دلار هرات در ۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان قرار دارد که در صورت شکست این سطح، احتمال نزول بیشتر تا مرز ۶۲ هزار تومان قوت خواهد گرفت. از سوی دیگر، مرز مقاومتی مهم در ۶۳ هزار و ۲۰۰ تومان است و در صورت عبور از آن، انتظار می‌رود دلار هرات به سمت کانال جدید حرکت کند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «قیمت دلار در سرازیری؛‌ طلا و سکه عقب نشستند/ آماده‌باش بازار طلا برای بلوکه سنگین» بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.