مبتلایان به آرتروز بخوانند؛ هرگز در این شرایط نمانید

کارشناسان می گویند هوای سرد باعث آرتریت نمی شود، اما می تواند آن را بدتر کند.

دکتر «ماریکو ایشیموری»، مدیر موقت بخش روماتولوژی موسسه سدراس سینا در لس آنجلس گفت: «مفاصل ما در آب و هوای معتدل بهترین عملکرد را دارند. وقتی هوا سردتر می شود، مایع سینوویال که مانند روغن موتور در مفاصل ما عمل می کند بیشتر شبیه لجن می شود.»

بنیاد آرتریت می‌گوید دمای سرد همچنین می‌تواند حساسیت فرد به درد را افزایش دهد، گردش خون را کاهش دهد و اسپاسم عضلانی را افزایش دهد.

ایشیموری گفت: «افت فشار هوا می‌تواند باعث انبساط ماهیچه‌ها و تاندون‌ها شود که می‌تواند فشار بیشتری را بر مفصل وارد کند».

متخصصان می گویند، اما برخی از اقدامات ساده وجود دارد که افراد مبتلا به آرتریت می توانند برای محافظت از خود در برابر درد مفاصل ناشی از هوای سرد انجام دهند.

• مفصل را گرم نگه دارید. از کلاه، دستکش و روسری استفاده کنید و از پدهای گرم کننده و پتو برای گرم نگه داشتن در هنگام خواب استفاده کنید. حمام آب گرم همچنین می تواند مفاصل سفت را تسکین دهد.

• تحرک داشته باشید. ورزش می تواند مفاصل را شل نگه دارد، انرژی را افزایش دهد و سیل هورمون های احساس خوب را آزاد کند. حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط در هفته، شامل دو دور تمرین قدرتی بسیار مفید است.

• حرکت کششی داشته باشید. مطمئن شوید که عضلات خود را به طور منظم کشش می دهید، به خصوص قبل از ورزش. مچ پا را بچرخانید، کمی زانو خم کنید و انگشتان و دست ها را دراز کنید.

• تغذیه سالم داشته باشید. یک رژیم غذایی خوب می تواند به کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی و همچنین تقویت استخوان ها کمک کند. مطمئن شوید که به اندازه کافی اسیدهای چرب امگا ۳ که باعث کاهش التهاب می شود و همچنین ویتامین D تقویت کننده استخوان دریافت می کنید.

• وزن مناسب خود را حفظ کنید. هرچه وزن فرد بیشتر باشد، فشار بیشتری بر استخوان ها، مفاصل و بافت ها وارد می شود. کاهش چند کیلو می تواند به کاهش درد و سفتی کمک کند.

• با دقت قدم بردارید. یک زمین خوردن ساده می تواند باعث درد پایدار شود و حس تعادل فرد می تواند توسط مفاصل آسیب دیده در اثر آرتریت تغییر کند. هنگام راه رفتن دقت کنید و کفش مناسب بپوشید.

این توصیه ها بین افراد متفاوت خواهد بود. ایشی موری توصیه می کند که هر فرد بررسی کند که هوای سرد چگونه بر مفاصلش تأثیر می گذارد، سپس تغییرات سبک زندگی را دنبال کند تا احساس بهتری داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.