مجوز‌های صادر شده از درگاه ملی مجوز‌ها افزایش یافت/آخرین وضعیت صدور شناسه یکتا

امیر سیاح با بیان اینکه تعداد صدور مجوزهای خودکار از طریق درگاه ملی مجوزها به بیش از ۵ میلیون و ۳۸۰ هزار فقره رسیده است، گفت: روند صدور خودکار مجوزها در صورت عدم همکاری دستگاه ها از طریق درگاه ملی مجوزها بدون هیچ معطلی انجام می شود و تاکنون هم در این زمینه بدون هیچ معطلی اقدام به صدور خودکار مجوزها کرده ایم‌.

خبر مرتبط
5 استان که صدرنشین بدترین محیط کسب و کار شدند

بدترین محیط کسب و کار به لحاظ استانی طبق جدیدترین برآوردهای مرکز پژوهشهای اتاق ایران، استان‌های فارس، هرمزگان، کردستان، اردبیل و تهران است.

وی ادامه داد: ۱۸۱ هزار و ۸۹۱ مجوز هم در درگاه ملی مجوزها در دست بررسی است که به زودی برنامه ریزی لازم را برای صدور مجوز آنها در اولین فرصت انجام می دهیم.

رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار بیان کرد: هنوز بسیاری از دستگاه ها در اتصال به درگاه ملی مجوزها مقاومت می کنند که طبق قانون با این دستگاه ها برخورد لازم را خواهیم کرد چراکه هنوز قوه قضائیه بعد از گذشت چندین سال و حتی با وجود قانون به این موضوع پایبند نبوده و یک مجوز هم از طریق درگاه ملی مجوزها صادر نکرده است‌.

سیاح اظهار کرد: در صورتی که دستگاهی مجوزها را از طریق درگاه ملی مجوزها صادر کند باید شناسه یکتا دریافت کند اما تاکنون هیچ دستگاه و یا قوه قضائیه اقدام به صدور کد یکتا نکرده است‌.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.