تکلیف قیمت طلا و سکه امروز روشن خواهد شد

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه روز سه‌شنبه را همچنان با حفظ گارد صعودی سپری کرد و معامله‌گران فارغ از نوسانات لحظه‌ای بازار، چشم به روز چهارشنبه و تعیین تکلیف فدرال رزرو برای نرخ بهره در آمریکا داشتند؛ تصمیمی که با اثرگذاری بر نوسانات اونس طلا،‌ می‌تواند مسیر حرکت بازار طلا و سکه را برای روزهای آتی مشخص کند. تحلیلگران بازارهای مالی سه سناریوی احتمالی را درباره اثرات تصمیم فدرال رزرو بر قیمت اونس طلا -با توجه به درصد تغییر نرخ بهره- مطرح می‌کنند. سناریوی اول به افزایش ۰.۵ درصدی نرخ بهره اختصاص دارد که براساس آن قیمت اونس طلا به کانال ۲۶۰۰ دلار وارد خواهد شد. در سناریوی دوم شاهد افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره خواهیم بود که کاهش ۵۰ دلاری قیمت اونس طلا را در پی دارد و در نهایت سومین سناریو هم با محوریت ثابت ماندن نرخ بهره، منجر به کاهش شدید قیمت اونس طلا خواهد شد.

با این حال ارزش اونس طلا که شب گذشته به ۲۵۸۲ دلار رسیده بود، در ابتدای امروز نزولی شد و به ۲۵۷۵ دلار رسید؛ روندی که در پی آن قیمت طلای آبشده هم دستخوش تغییراتی شد و این فلز گرانبها که در آغاز معاملات به کانال ۱۶ میلیون تومان وارد شده بود،‌ در پله اول این کانال به کار خود پایان داد. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳ میلیون و ۷۲۷ هزار تومان قیمت خورد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «قیمت طلا بر سر دوراهی؛ دام سقوط یا صعود به قله؟/ واکنش بازار طلا و سکه به انفجار لبنان؛ شمارش معکوس برای تصمیم سرنوشت‌ساز/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 28 شهریور 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.