رفت و برگشت قیمت دلار در بازار/ خطر زیان در کمین این گروه

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز امروز در حالی فعالیت خود را آغاز می‌کند که معامله‌گران در روزهای اخیر شاهد نوسانات رفت و برگشتی در معاملات بودند. به عقیده فعالان بازار، این نوسانات ناشی از «کاهش تقاضا» و «نبود سیگنال‌های جدید سیاسی» است و بازار ارز پس از افزایش قیمتی که از ابتدای شهریور تجربه کرده بود، در حال حاضر با یک عقب‌نشینی از سطوح بالا مواجه و وارد فاز نوسانات کوتاه‌مدت و رفت و برگشتی شده است. به گفته تحلیلگران و معامله‌گران بازار، این نوسانات رفت و برگشتی در شرایط فعلی، می‌تواند افرادی را که با هدف دستیابی به سودهای بیشتر و بزرگ‌تر وارد بازار شده‌اند، متحمل زیان کند. معامله‌گران معتقدند در شرایط پرنوسان، احتیاط و واقع‌بینی ضروری است.

نوسانات یاد شده اما قیمت دلار در بازار هرات را هم بی نصیب نگذاشت و این اسکناس روز یکشنبه در سطح ۵۹ هزار و ۱۰۰ تومان کار خود را آغاز کرد و در نیمه دوم معاملات به ۵۸ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. بنابر ادعای معامله گران،‌ نوسانات بازار نشان‌دهنده تمایل به افزایش بود اما در معاملات فردایی، قیمت‌ها پایین‌تر از نقدی بسته شد؛ موضوعی که نشان‌دهنده فشار فروش در بازار است. تحلیلگران معتقدند در صورت تداوم این شرایط، دلار هرات ممکن است به کانال ۵۸ هزار تومان بازگردد. ناهماهنگی بین قیمت‌های دلار هرات و سایر بازارها، مانند طلا و سکه، نشان از حباب قیمتی است که ممکن است به زودی اصلاح شود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «شرط مهم برای کاهش قیمت دلار؛ مرز حمایت خواهد شکست؟/ راه درهم از دلار جدا شد/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۹ شهریور 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.