قیمت دلار به مرز حساس رسید/ شرط مهم سقوط قیمت اسکناس آمریکایی

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز در اولین هفته شهریور نوسانی دنبال شد و معامله گران شاهد رفت و برگشت قیمت‌ها میان مرزهای حمایتی و مقاومتی بودند و سکه هم در غیاب دلار لیدر بازار طلا و ارز شد و اثر مهمی بر تحرکات نرخ‌ها در روز پنجشنبه گذاشت؛ روندی که در پی آن قیمت دلار هرات روز پنج‌شنبه با قیمت ۵۹ هزار و ۳۵۰ تومان به کار خود پایان داد و در معاملات پشت خطی روز جمعه هم با کاهش تا ۵۹ هزار و ۲۲۰ تومان پایین آمد. اما در ادامه معاملات پشت خطی با حمایت از محدوده یاد شده، در ۵۹ هزار و ۳۵۰ تومان قرار گرفت. قیمت دلار تهران هم که در روز پنج‌شنبه با قیمت ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد؛ در معاملات پشت خطی روز جمعه با افزایش وارد کانال ۶۰ هزار تومان شد و تا ۶۰ هزار و ۱۵۰ تومان بالا رفت.

نوسانات قیمت دلار همچنین تأثیر مستقیمی بر قیمت درهم امارات داشت و این اسکناس در روز پنج‌شنبه با افزایش قیمت ۶۰ تومانی، در ۱۶ هزار و ۲۵۰ تومان شروع به کار کرد و در ادامه معاملات نزولی شد و با ۱۶ هزار و ۲۲۰ تومان به کار خود پایان داد. بازار رمزارزها هم طی روز گذشته دستخوش تغییراتی شد و قیمت تتر که در معاملات ۲۴ ساعت گذشته تا ۶۰ هزار و ۳۰۰ تومان بالا رفته بود با کاهش، ۵۹ هزار و ۸۹۰ تومان معامله شد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «کاهش قیمت دلار به این شرط؛ مرز حمایت می‌شکند؟/افزایش اختلاف قیمت تتر و دلار؛ 3 سناریوی مهم پیش روی بازار ارز/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۰ شهریور 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.