تتر صدرنشین افزایش قیمت‌ها در بازار ارز/ علت نوسان محدود قیمت دلار چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز نیمه اول آخرین ماه تابستان را با افزایش در محدوده مشخص سپری کرد و به پایان رساند و از رشد بازار سکه عقب افتاد؛ روندی که در پی آن معامله گران شاهد تغییر کانال دلار در بازار هرات و پیشروی آن در بازار ارز تهران بودند. قیمت دلار هرات اولین روز شهریور را در میانه کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد و در انتهای هفته اول با افزایش وارد کانال ۵۹ هزار تومان شد. قیمت دلار تهران نیز با افزایش در کانال ۵۹ هزار تومان پیش رفت اما در عبور از مرز ۶۰ هزار تومان ناکام ماند و قیمت‌ها در بازار ارز نتوانستند به مانند بازار سکه رشد محسوسی را تجربه کنند و با این حال که تمامی قطعات سکه در نیمه اول شهریور بالای دو درصد افزایش داشتند اما در بازار ارز، رشد قیمت‌ها به زیر دو درصد محدود شد.  اما اگر بازار رمزارزها و به طور ویژه تتر را هم جزو بازار ارز قلمداد کنیم، داستان به گونه دیگری است و این بازار پیشتاز افزایش قیمت‌ها در بازار ارز بوده است. قیمت تتر که در هفته انتهایی مرداد در زیر نرخ دلار تهران معامله شد و تا کف ۵۸ هزار تومان پایین رفت، شهریور را نوسانی آغاز کرد و با رشد ۲.۵ درصدی به مرز کانال ۶۰ هزار تومان رسید. با این رشد قیمت تتر، نرخ آن دوباره به بالای قیمت دلار تهران بازگشت. قیمت تتر در این بازه زمانی حتی وارد کانال ۶۰ هزار تومان شد و تا ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان هم بالا رفت، اما در عبور از این مرز ناکام بود.

بعد از قیمت تتر دومین بازاری که در بازار ارز بیشترین بازدهی را ثبت کرد، قیمت دلار هرات بود که در ۱۵ روزه ابتدایی شهریور با رشد ۱.۸ درصدی به میانه کانال ۵۹ هزار تومان رسید. قیمت دلار تهران نیز در نیمه اول شهریور رشد ۱.۳۶ درصدی را ثبت کرد و در ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان قرار گرفت. قیمت دلار تهران در نیمه اول شهریور نتوانست در کانال ۶۰ هزار تومان تثبیت دهد و این مرز سد افزایش اسکناس آمریکایی شد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «قیمت دلار از سکه عقب افتاد؛ تتر پیشتاز صعود قیمت‌ها/ 3 سناریوی مهم درباره نوسان محدود دلار» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.