خبر مهمی که خریداران خودرو را نگران کرد+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز، آمار منتشر شده از تولید محصولات ایران خودرو در پایان مرداد ۱۴۰۳ از افت حدود ۱۱ درصدی حکایت دارد و آن طور که آبی‌های جاده مخصوص اعلام کردند سال گذشته آن‌ها توانستند در تولید محصولات سواری خود در پایان دومین ماه از فصل تابستان تیراژ تولید حدود ۲۰۸ هزار دستگاهی را ثبت کنند.

بررسی خبرنگار اقتصادنیوز از تیراژ تولید ایران خودرو در پایان مرداد سال جاری حکایت از افت حول و حوش ۲۲ هزار دستگاهی در تولید سواری به نسبت مدت مشابه سال گذشته دارد. بنابراین ایران خودرو در مجموع تا پایان مرداد ۱۴۰۳ نزدیک به ۱۸۶ هزار دستگاه سواری تولید کرده است.

کاهش حدود ۲۲ هزار دستگاهی آن هم در شرایطی که این خودروساز در اوایل شهریور امسال اولین طرح فروش گسترده خود بعد از حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برگزار کرد؛ می‌تواند جدیدترین پیام آبی‌های جاده مخصوص برای بازار خودرو قلمداد شود؛ موضوعی که در پی آن ثبت نام کنندگان ایران خودرو در این طرح فروش تا حدی نگران شدند. به گزارش اقتصادنیوز، دلیل نگرانی متقاضیان محصولات ایران خودرو این است که کاهش تیراژ عرضه در شرایطی از ابتدای امسال گریبان آبی‌‌های جاده مخصوص را رها نمی‌کند که این خودروساز علاوه بر ایجاد تعهد برای خود در دور جدید عرضه محصولات، همچنان با پیش ثبت نام‌های انجام شده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مربوط به سال گذشته دست به گریبان است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «سیگنال مهم ایران خودرو به بازار/ امید متقاضیان ناامید شد» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.