گردشگری میان ایران و اندونزی تقویت می‌شود

علی اصغر شالبافیان همراه با سفیر جمهوری اسلامی ایران در نشست انجمن مدیران گروههای گردشگری و آژانس های مسافرتی اندونزی در محل وزارت گردشگری اندونزی به عنوان میهمان ویژه شرکت کرد و همچنین در نشست یادشده با وزیر گردشگری اندونزی نیز درخصوص موضوعات مورد علاقه گفتگو کرد.

در ادامه معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا با خانم مارتینی معاون وزیر گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی ملاقات کردند.

شالبافیان در این ملاقات با اشاره به برگزاری همایش گردشگری ایران و اندونزی، اهمیت این رویداد را در ارتقای همکاری های دو کشور در زمینه توریسم خاطر نشان کرد.

معاون وزیر گردشگری اندونزی نیز ضمن تاکید بر فرصت های موجود، همکاری های موزه های دو کشور را در راستای گسترش ارتباطات دو ملت در حوزه گردشگری موثر ارزیابی کرد که با موافقت مقام کشورمان مواجه گردید.

خبر مرتبط
گفت و گو باقری با وزیر امور خارجه اندونزی/ محور مذاکرات چه بود؟:

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری‌اسلامی ایران که برای شرکت در نشست فوق العاده شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه (دی-هشت) در خصوص وضعیت غزه به استانبول سفر کرده است، در حاشیه این نشست با خانم رتنو مارسودی وزیر امور خارجه اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.


مقام اندونزیایی همچنین در رویداد فرهنگی معرفی مزایای کشورمان در حوزه های گردشگری سلامت، طبیعت، تاریخی و مذهبی، سخنرانی کرد و محتوای تولید شده توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین رایزنی فرهنگی سفارت ایران برای حاضران به نمایش درآمد.

در پایان مراسم یادداشت تفاهم همکاری های گردشگری بین اتحادیه های صنفی دو کشور امضا و سپس مدیران موسسه های گردشگری با یکدیگر وارد مذاکرات فردی شدند. این تلاش اولین بار در نوع خود در اندونزی می باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.