این سبزی کم طرفدار بدنتان را پاکسازی می کند

خواص تره بسیار گسترده بوده شامل پیشگیری از سرطان، بیماری های قلبی، کمک به تقویت عضلات و بهترین خوراکی برای کودکان کم اشتها است. 

طبیعت آن خیلی گرم و خشک است و دارای ویتامین آ، ب۱ و ب۲، ث، آهن، تیامین و نیاسین، کلسیم، فسفر، سدیم، پتاسیم است. 

۱ - محرک، ادرار آور و قاعده آور است و  گرفتگی های کبدی را بازمی کند، قصب الریه را پاک می کند، خونریزی ها به خصوص خون بواسیر را قطع می کند، کمر را تقویت و نیروی جنسی را زیاد می کند، دستگاه گوارش را تقویت و روماتیسم را درمان می کند، سبب ریزش اشک چشم می شود.

۲ - اگر میل دارید که استفراغ کنید، آب آن را بگیرید و با عسل مخلوط کنید و بنوشید. آن را با جو دو سر بپزید و بخورید. به مزاج لینت می دهد، روده ها را ضد عفونی می کند، هاضمه را تقویت می کند، برای درمان آسم یا تنگی نفس مفید است.

۳ - شب ها، تازه ی آن را بکوبید و در رحم بگذارید. آن را تمیز می کند، ترشحات آن را برطرف می سازد و از سقط شدن جنین جلوگیری می کند. تازه آن را کوبیده و با نمک ضماد کنید. زخم های بد و عفونی را درمان می کند. تازه آن را هر روز خرد کنید و با آن کوکو بپزید و بخورید. بواسیر بادی را درمان می کند.

۴ - آب تازه آن را بگیرید، بعد کندر ساییده را با آن مخلوط کنید و در بینی بچکانید و تفاله ی تره را با کمی سرکه بر پیشانی ضماد کنید. خونریزی بینی را قطع می کند. کوبیده ی برگ تازه آن را با زرد چوبه ساییده مخلوط کنید و شیاف بسازید و استعمال کنید.  اسهال را بند می آورد.

۵ - خرد شده ی برگ های تازه آن را در سرکه بریزید و نمک اضافه کنید و بپزید، سپس مدتی در آب آن بنشینید. ورم رحم را درمان می کند. تازه ی آن را بکوبید و با سماق ساییده مخلوط کنید. اگزما، مخملک و زگیل را درمان می کند.

 ۶ - خوردن تره بعد از غذا مانع از ترش شدن آن شده و از ترشی معده جلوگیری می کند. ملین و برطرف کننده قولنج است. اگر با عسل خورده شود، برای رفع، کلیه عوارض مربوط به سردی غذا موثر می باشد و پخته آن با عسل برای رفع درد سینه مفید است.

۷ - سوخت و ساز بدن را تامین می کند و همچنین موجب  زیاد شدن شیر مادر می شود. برای مبتلایان به سو هاضمه، درد مفاصل، نقرس، تصلب شرایین، چربی خون، سنگ کلیه توصیه می شود.

 دیر هضم و نفاخ است، خون را می سوزاند، بینایی چشم را کاهش می دهد، لثه را خراب می کند، برای گرم مزاجان مضر است. مصلح آن گشنیز و کاسنی است.افرادی که به ناراحتی های ورم کیسه صفرا، ضعف بینایی، نفخ، سردرد، پریشان خوابی، ضعف حافظه، ورم کلیه و ناراحتی های معده دچار می باشند، با احتیاط مصرف نمایند.

 هر روز آن را بو بدهید و بخورید. دل پیچه و اسهال که همراه با پیچش شکم است و همچنین اسهال های طولانی و مزمن را متوقف می کند.دو مثقال از آن را با دو مثقال تخم مورد مخلوط کرده بخورید. برای امراض سرد نافع است، اشتها را زیاد می کند، کلیه، مثانه و کمر را تقویت می نماید، خون ریزی از هر عضوی را قطع می کند، باز کننده ی گرفتگی های بلغمی مجاری کبد می باشد.آن را بجوشانید و بخور آن را هر روز به مقعد بدهید و پنج روز هم تخم تره بیابانی را بخورید.  بواسیر را درمان می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.