خبر مهم برای دانش آموزان/حداقل و حداکثر قیمت لباس فرم مدارس اعلام شد+جزییات

عاطفه سادات مدبرنژاد در گردهمایی شورای معاونین و مدیران کل آموزش و پرورش کشور در اصفهان گفت: از استان‌ها خواسته شده است که با همکاری مراجع مربوطه و برگزاری جلساتی با اداره صمت و اتحادیه‌های مرتبط، نرخ لباس فرم دانش‌آموزی را بر اساس کیفیت و جنس لباس تعیین و به والدین اطلاع‌رسانی کنند.

خبر مرتبط
خبر مهم برای متقاضیان آزمون مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی/توزیع کارت ورود به جلسه شروع شد+نحوه دریافت

توزیع کارت ورود به جلسه آزمون مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از طریق سامانه my.medu.ir شروع شد.

وی با تأکید بر لزوم معرفی تولیدی‌های مجاز، بیان کرد: والدین نباید ملزم به خرید از یک تولیدی خاص شوند و این انجام این کار برخلاف مقررات است.

مدبرنژاد تصریح کرد: آخرین گزارش دریافتی ما نشان می‌دهد که در تهران، کف قیمت لباس فرم ۵۴۸ هزار تومان و سقف آن ۸۲۵ هزار و پانصد تومان برای پیراهن و شلوار و کت و شلوار یک میلیون و ۹۱۶ هزار تومان است. همچنین استان‌ها موظف هستند از ظرفیت هنرستان‌ها برای تولید لباس فرم استفاده کنند.

مدیرکل انجمن‌ اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش اذعان کرد: تجربه این کار در اداره کل شهرستان‌های استان تهران وجود دارد، اما باتوجه به اینکه هنرستان‌ها نمی‌توانند تمامی نیازهای استان را پوشش دهند باید تا سطحی که می‌توانند، این کار به آن‌ها محول شود.

وی اضافه کرد: یکی از اصلی‌ترین وظایف ما اطلاع‌رسانی به والدین برای ثبت‌نام در سامانه سپند است که آدرس آن طی بخشنامه‌ای به استان‌ها ارسال شده است و والدین تا اول تیرماه فرصت دارند تا درخواست خود را در سامانه سپند ثبت کنند.

مدبرنژاد با بیان ابلاغ شیوه‌نامه انتخاب مدرسان آموزش خانواده به استان‌ها خاطرنشان کرد: این کار به صورت تفویض استانی انجام می‌شود و در استان اصفهان آزمون انتخاب مدرس آموزش خانواده برگزار می‌شود؛ همچنین مدرسان قبلی نیز باید تعیین تکلیف شوند و فرم ارزیابی آن‌ها تهیه شده است که امیدواریم با پیگیری جدی این امور در استان‌ها، به اهداف مورد نظر در زمینه آموزش خانواده برسیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.