نامه مهم مجلس به وزیر آموزش و پرورش درباره آزمون استخدامی معلمان+ جزئیات

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نامه‌ای به رضا مراد‌صحرایی وزیر آموزش و پرورش خواستار تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر اعتراضات داوطلبان به فرآیند رسیدگی آزمون استخدامی معلمان و انعقاد قرارداد کار معین با داوطلبانی که امتیاز بالای ۴۷۰ کسب کرده‌‎اند، شد.

متن نامه علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به وزیر آموزش و پرورش به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر صحرایی

وزیر محترم آموزش و پرورش

سلام علیکم

احتراماً همانگونه که مستحضرید به جهت اهمیت فوق العاده شغل معلمی و حساسیت آن، لازم است توانمندترین افراد برای ایفای وظیفه مهم تعلیم و تربیت انتخاب و به کار گمارده شوند. بدین منظور شایسته است آزمون‌های مربوط به جذب معلمان کاملا تخصصی و در نهایت دقت و نظم و انضباط برگزار گردد.

انتظار می‌رود پیش از برگزاری هر آزمون، فرآیند آزمون قبلی تکمیل و داوطلبان آن تعیین تکلیف گردند اما علی رغم گذشت ماه‌ها از برگزاری آزمون قبلی، فرآیندهای آن همچنان ادامه دارد. لذا دستور فرمایید هرچه سریعتر نتیجه اعتراضات به نمره آزمون و اعتراضات به جوابیه گزینش (کد 19) مشخص و به داوطلبان اعلام گردد.

همچنین پیرو مذاکرات شفاهی و قول داده شده در جلسه کمیسیون مقرر شده بود افرادی که حداقل نمره را در آزمون کسب نموده اما بعلت کمبود ظرفیت و رقابتی بودن فرآیند پذیرش، نتوانسته اند جذب شوند به صورت قرارداد کار معین در آموزش و پرورش مشغول به کار شوند تا بخشی از نیاز وزارت آموزش و پرورش نیز مرتفع گردد ولی متأسفانه تا کنون انجام نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.