واکنش کرملین به حکم اخیر دادگاه نیویورک علیه ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روز پنجشنبه تبدیل به اولین رئیس جمهور تاریخ کشورش شد در یک دادگاه کیفری رسما مجرم شناخته می‌شود.

هیات منصفه دادگاه نیویورک در حکمی اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا را در پرونده حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی در تمام ۳۴ مورد اتهامی مجرم شناخته است.

ترامپ در این پرونده به جعل اسناد مالی با هدف پنهان‌کردن حق‌السکوت متهم بوده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین در یک نشست مطبوعاتی در روز جمعه گفت: «اینکه در عرصه سیاست آمریکا به سادگی افراد، رقبای سیاسی خود را با توسل به تمامی ابزارهای ممکن، قانونی یا غیرقانونی، حذف کنند حقیقتی آشکار در پرونده ترامپ است.»

حکم رسمی مجازات ترامپ ۷۷ ساله روز ۱۱ جولای اعلام خواهد شد.

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا نیز در واکنش گفت این حکم نشان می‌دهد «هیچ کس از قانون بالاتر نیست» اما تاثیر چندانی بر تحولات مربوط به انتخابات پنجم نوامبر نخواهد گذاشت.

پسکوف همچنین بیان کرد هر گونه تلاش اوکراین برای حمله به خاک روسیه با استفاده از تسلیحات آمریکایی به معنی ورود پیدا کردن واشنگتن به جنگ اوکراین است.

سخنگوی کرملین همچنین در واکنش به کنفرانس صلحی که سوییس قصد برگزاری آن را در ماه ژوئن برای اوکراین بدون شرکت روسیه دارد اظهار کرد: «جستجو برای گزینه‌های مربوط به حل‌وفصل جنگ اوکراین بدون شرکت روسیه اقدامی بی فایده است.»

سخنگوی کرملین اروپایی‌ها را متهم کرد به این که هر چه بیشتر به جنگ‌طلبی و تشنجات قبل از جنگ دامن می‌زنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.