طرح ترامپ برای تهدید دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

در گزارش واشنگتن پست آمده است: ترامپ در جریان میزگردی در ۱۴ ماه می (۲۵ اردیبهشت) با گروهی از حامیان مالی خود، در پاسخ به شکایت طرح شده از سوی یکی از آنها که گفته بود این امکان وجود دارد که دانشجویان و اساتید معترض حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا در آینده در این کشور صاحب مناصب قدرت شوند، اعلام کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، این دانشجویان را از ایالات متحده اخراج خواهد کرد.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه سخنان خود در آن میزگرد با بیان اینکه دانشجویان خارجی زیادی در آمریکا حضور دارند، افزوده است که آنها به محض شنیدن این حرف من، در حمایت خود از فلسطین تجدید نظر کرده و درست رفتار خواهند کرد.

این گزارش می‌افزاید: ترامپ در ادامه این میزگرد همچنین با بیان اینکه ۹۸ درصد از دوستان یهودی من در این میزگرد حضور دارند، قول داده است که در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا، قاطعانه از (رژیم) اسرائیل حمایت کند.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، ترامپ با تاکید بر اینکه اقدامات رژیم صهیونیستی جنگ موجهی علیه تروریسم است، گفته است که در صورت پیروزی در انتخابات ماه نوامبر، به عنوان رئیس جمهور آمریکا در پشت سر این رژیم خواهد ایستاد.

به گزارش ایرنا، ترامپ پیشتر نیز در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز بار دیگر به شدت از تظاهرات‌های ضد صهیونیستی اخیر در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین انتقاد کرد و مدعی شد که شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها، شست وشوی مغزی شده‌اند.

وی با انتقاد از رئیس جمهور آمریکا، اعتراضات و تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده را هرج و مرج نامید و بایدن را مسئول تشدید اعتراضات در دانشگاه‌های این کشور دانست.

ترامپ با بیان اینکه بایدن در مورد این اعتراضات و تظاهرات‌ها سیگنال اشتباهی را به مردم آمریکا ارسال می‌کند، اظهار کرد: وی از کلمات اشتباه استفاده می‌کند و لحن او هنگام استفاده از این کلمات نیز اشتباه است و نمی‌داند که از چه کسی حمایت می‌کند.

ترامپ در ادامه با حمله به چاک شومر رئیس اکثریت دموکرات در مجلس سنا و بلندپایه‌ترین مقام یهودی در آمریکا که پیشتر با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه خواستار استعفای او شده بود، گفت: من دارم می‌بینم سیاستمداران یهودی (در آمریکا) پشت اسرائیل را خالی کرده‌اند. من این را می‌بینم، شما هم می‌بینید.

وی با اعلام حمایت دوباره از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از اقدامات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت از (رژیم) اسرائیل انتقاد کرد و مدعی شد که دولت بایدن به اندازه کافی از این رژیم حمایت نمی‌کند.

ترامپ افزود: الان هیچ‌کس نمی‌داند ایالات متحده در کجا ایستاده است و به نظر من بایدن در کنار (رژیم) اسرائیل نایستاده و با این کار اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود.

رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین با اعلام حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه گفته بود که وی مانند این رژیم واکنش مشابهی به حملات ۷ اکتبر (۱۵ مهر ماه) می‌داد، اما این جنگ باید پایان یابد.

وی در مصاحبه‌ای با روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم»، ادعا کرد: کشتار حماس در جنوب اسرائیل یکی از غم انگیزترین رویدادهایی بود که تا به حال دیده‌ام.

ترامپ خطاب به مقام‌های رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: باید به جنگ خود پایان دهید. شما باید آن را تمام کنید.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.