لحظه‌ای تعیین‌کننده در مجمع ملی آزادی خواهان

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مجمع ملی آزادی‌خواهان در واشنگتن دی‌سی، موجی از غافل‌گیری به راه انداخت و متعهد شد در صورت انتخاب مجدد در مقام ریاست جمهوری، راس اولبریکت، بنیان‌گذار سیلک‌رود را عفو می‌کند. این وعده ترامپ که با تشویق پرشور شرکت‌کنندگان مواجه شد، نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی در موضع او نسبت به اصلاحات عدالت کیفری و ارزهای دیجیتال است. اولبریکت که در حال حاضر به‌دلیل مشارکت در راه‌اندازی سیلک‌رود، یک فروشگاه معروف دارک‌نت، دو حبس ابد متوالی به اضافه ۴۰سال (بدون امکان آزادی مشروط) را می‌گذراند، حمایت بخش‌هایی از جامعه ارز دیجیتال و آزادی‌خواهان را به‌دست آورده است. آنها حکم او را بیش از حد و نقض حقوق قانون اساسی می‌دانند. سیلک‌رود که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ عملیاتی شد، تراکنش‌های ناشناس را عمدتا برای مواد مخدر تسهیل کرد و به‌عنوان یک نقطه عطف در پذیرش بیت‌کوین در نظر گرفته می‌شود.

ترامپ در سخنرانی خود بر حمایت خود از صنعت رو به رشد ارزهای دیجیتال تاکید کرد و این در تضاد شدید با موضع قبلی او بود. او متعهد شد که از توسعه کریپتو و بیت‌کوین در ایالات متحده حمایت کند و قول داد هرگونه تلاش رئیس‌جمهور، جو بایدن برای جلوگیری از افزایش پذیرش آن را مهار کند. موضع ترامپ به حمایت از ارزهای دیجیتال به محافظت از حقوق افراد برای نگهداری از دارایی‌های دیجیتالشان نیز رسید و وی قول داد که از آنها در برابر دخالت دولت محافظت کند. استقبال ترامپ از ارزهای دیجیتال نشان‌دهنده تحول قابل توجهی از موضع قبلی وی است و او را به قهرمان غیرمتمرکزسازی تبدیل می‌کند.

تعهد او به تضمین پیشرو بودن آمریکا در فضای کریپتو و حفاظت از آزادی‌های فردی در بین مخاطبان طنین‌انداز شد و منعکس‌کننده پذیرش رو به رشد ارزهای دیجیتال در جریان اصلی این گفتمان سیاسی بود. اعلام قصد ترامپ برای تخفیف مجازات اولبریکت بر تمایل دولت او برای مقابله با مسائل بحث‌برانگیز پیرامون اصلاحات عدالت کیفری و مجازات‌های بیش از حد تاکید می‌کند. همان‌طور که چشم‌انداز سیاسی همچنان در حال تکامل است، موضع ترامپ درباره ارزهای دیجیتال و وعده او برای عفو اولبریکت می‌تواند روایت منتهی به انتخابات آینده را شکل دهد و بر رای‌دهندگان با هر ایدئولوژی تاثیر بگذارد.