واکنش ترامپ به صدور اتهام نگهداری اسناد محرمانه

اسپوتنیک گزارش داد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در تلگرام گفت: دولت فاسد بایدن به وکلای من اطلاع داده که ظاهرا به خاطر نگهداشتن اسناد محرمانه متهم شده‌ام، این درحالیست که جو بایدن خودش۱۸۵۰ سند محرمانه در دانشگاه دلاوِر، در محله چینی‌ها، واشنگتن دی سی و حتی در دانشگاه پنسیلوانیا دارد و اسنادی که در سراسر گاراژ او پراکنده شده است.

ترامپ همچنین ادامه داد، قرار است روز سه شنبه ۱۵ به وقت محلی در دادگاه فدرال در میامی حاضر شود.

واکنش ایران به ادعای توافق موقت با آمریکا به جای برجام!

شبکه خبری ای.بی.سی از قول منابعی گزارش کرد که ترامپ با چندین مورد پرونده دیگر از جمله نگهداری عمدی اطلاعات دفاع ملی، مخفی کردن اسناد، توطئه برای ایجاد مانع در اجرای عدالت و اظهارات نادرست مواجه است.

وکیل رئیس جمهوری سابق آمریکا روز پنج‌شنبه به سی.ان.ان گفت که موکلش با اتهام ایجاد مانع در اجرای عدالت، تخریب یا جعل سوابق، توطئه و اظهارات نادرست و همچنین اتهامی بر اساس قانون جاسوسی که او آن را "مضحک" خوانده، روبروست.

این وکیل همچنین تایید کرد که از طریق ایمیلی از وزارت دادگستری روز پنج‌شنبه احضاریه موکلش را دریافت کرده است.

ترامپ نسبت به این کیفرخواست ابراز ناامیدی و اشاره کرد که به این دلیل تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد چون نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که کاندیدای پیشتاز در بین جمهوری خواهان و دموکرات‌هاست.

وی همچنین گفته است: این یک روز سیاه برای آمریکاست. ما کشوری در حال زوال جدی و سریع هستیم؛ اما با هم آمریکا را دوباره بزرگ خواهیم کرد.

رئیس جمهوری سابق آمریکا هرگونه تخلف در پرونده اسناد محرمانه و سه تحقیقات جنایی دیگری که در آن دخیل است، از جمله اتهام جعل سوابق تجاری و ادعای دخالت در رویدادهای حمله به کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱ را رد کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.