روزی چند بار مسواک بزنیم؟

  رییس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص اینکه از مسواک معمولی استفاده کنیم یا برقی، نکاتی را متذکر شد.

  پروین باستانی رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت توصیه کرد برای حفظ سلامت دهان و دندان خود روزانه حداقل دو بار از مسواک و یک بار از نخ دندان استفاده کنند.

وی تاکید کرد: مسواک زدن باید یک بار قبل از خواب شبانه و یکبار نیز در طول روز انجام شود و به طور معمول هر بار حدود دو دقیقه مسواک زدن طول بکشد.

به گفته باستانی، تمیز کردن دندان‌های کودکان باید از زمان مشاهده اولین دندان شیری در دهان آن‌ها آغاز شود. برای این کار می‌توان از گاز استریل یا پارچه تمیز، مسواک نرم یا مسواک انگشتی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: پس از رویش دندان‌های خلفی (عقبی) کودک دیگر نباید از گاز یا پارچه برای تمیز کردن دندان‌ها استفاده کرد بلکه باید مسواک نرم را به کار برد.

به گفته این دندانپزشک، تا زمانی که کودک به تنهایی قادر نیست به روش صحیح دندان‌هایش را مسواک بزند باید با کمک و نظارت والدین مسواک زدن انجام شود.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: در صورتی که مسواک زدن به روش صحیح انجام شود هر دو نوع مسواک (معمولی یا برقی) مؤثرند و نکته مهم این است که به طور مرتب و به شیوه صحیح لثه و دندان‌ها تمیز شوند.

به گفته وی، در صورتی که افراد به هر علتی در نگهداشتن دسته مسواک مشکل داشته باشند، می‌توان از وسایل کمکی برای نگه داشتن مسواک یا از مسواک برقی استفاده کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.