بهترین دندانپزشک کودکان را چگونه پیدا کنیم؟

 قبل از تولد یک سالگی فرزندتان حتماً به یک دندانپزشک متخصص اطفال مراجعه کنید.

با توجه به اینکه دندان های شیری کودک شما در آستانه ۶ سالگی شروع به افتادن خواهند کرد بنابراین باید قبل از اینکه  کودکانتان شروع به از دست دادن دندان های شیری خود کنند، دندانپزشکی برای آنان انتخاب کرده باشید.

در این مقاله نکاتی را ذکر کرده ایم که می تواند به شما در انتخاب دندانپزشک مناسب برای فرزندانتان کمک کند؛ دندانپزشکی که بچه هایتان دوستش داشته باشند.

از والدین دیگر مشاوره بگیرید.

هنگام انتخاب دندانپزشک برای فرزندانتان، صحبت با والدین دیگر به شما آرامش می دهد. از آنها بپرسید آیا می توانند یک دندانپزشک اطفال به شما معرفی کنند. صحبت با والدین دیگر می تواند به شما کمک کند تا با دیدگاه های مختلف آشنا شوید و آگاهی تان در این زمینه بالاتر برود.

شما می توانید از تجربه هر یک از والدین منطقه ای که در آن زندگی می کنید، استفاده نمایید. از هر یک از والدین در مورد اولین مراجعه فرزندشان به مطب دندانپزشکی بپرسید. فضای مطب چگونه بود؟ آیا محیط برای کودکان مناسب بود؟ فاصله تا آنجا چقدر بود؟ آیا محیط آنجا از ایمنی کافی برخوردار است؟

همچنین در مورد دندانپزشک و دستیارانش نیز بپرسید. آیا تیم دندانپزشکی دوستانه بود و به راحتی می توان با آنها صحبت کرد؟ آیا آنها به سؤالات والدین به گونه ای پاسخ دادند که قابل درک باشد؟ احساس فرزندانشان را نیز در نظر بگیرید. آیا هیچ یک از بچه ها اضطراب دندانپزشکی را تجربه کردند؟ تیم دندانپزشکی چگونه با آنها برخورد کردند؟

تا جایی که می توانید از هر یک از والدین بیاموزید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا لیستی از دندانپزشکان اطفال در آن منطقه تهیه کنید. سپس، می توانید از این نکات برای انتخاب دندانپزشک فرزندان خود استفاده کنید.

مدارک  و مجوزهای لازم را بررسی کنید.

قبل از تعیین قرار ملاقات با دندانپزشک کودکان، مدارک و اعتبار آنها را بررسی کنید. سعی کنید دندانپزشکی انتخاب نمایید که تخصص های مرتبط با کار شما را داشته باشد تا بتوانید به همان یک دندانپزشک اکتفا کند. تحصیلات و آموزش های خود را از کجا گذرانده است؟ آیا از یک دانشکده دندانپزشکی معتبر فارغ التحصیل شده است؟ چند وقت پیش فارغ التحصیل شدند؟

همچنین به دنبال دندانپزشکی باشید که آموزش مداوم را در اولویت قرار دهد. یافتن فردی با 20 سال تجربه عملی کافی نیست. دندانپزشکی که سال ها پیش آموزش دیده است ممکن است هنوز از تکنیک های آن دهه استفاده کند.

از طرفی دندانپزشکی که همچنان در حال آموزش است، آگاه و به روز است و با جدیدترین فناوری ها و تکنیک ها کار و تمرین کرده ست و به دنبال این است که مراجعه کنندگان بهترین خدمات را دریافت کنند. یک تکنیک جدید می تواند خطاها و خطرات پزشکی را  بهد میزان قابل توجهی کاهش دهد.

از هر دندانپزشک بخواهید  مدارک بورد تخصصی خود را نشان دهد. اگر از ارائه مدرک طفره رفت او را از لیست خود حذف کنید.  زیرا بسیار مهم است بتوانید به دندانپزشک مورد نظر خود اعتماد کنید و با او احساس راحتی داشته باشید.

به دنبال افراد با تجربه باشید.

قبل از انتخاب دندانپزشک برای کودکان خود، مطمئن شوید که آنها تجربه ای دارند که می توانید به آن اعتماد کنید. هر دندانپزشک چه مدت در این منطقه کار کرده است؟ آیا همه آنها به عنوان دندانپزشک اطفال تخصص داشته اند؟ اگر نه، چه مدت است که تخصص دارند؟

انسان ها با کارکردن است که یاد می گیرند. یک دندانپزشک کودکان که سال ها متخصص بوده، می داند که چگونه با کودکان رفتار کند. آنها از تکنیک هایی استفاده خواهند کرد که در اثر سال ها تجربه ایجاد شده است.

با این حال، یک دندانپزشک عمومی که اخیراً به پزشکی اطفال روی آورده است، ممکن است در کنار بچه ها احساس راحتی نکند. اگر آنها راحت نباشند، ممکن است فرزندان شما نیز احساس راحتی نکنند. در نتیجه ممکن است کودک شما شروع به تجربه اضطراب دندانی کند.

اگر نمی خواهید فرزندتان از دندانپزشک بترسد به دنبال دندانپزشکی باشید که می داند چگونه با کودکان رفتار کند. آنها می دانند چگونه با فرزند شما ارتباط برقرار کنند. یک دندانپزشک با تجربه همچنین اطمینان حاصل می کند که کودک شما در هر ویزیت راحت است. به جای ترس از دندانپزشک، کودک شما می تواند منتظر جلسات بعدی باشد.

از مطب بازدید کنید.

هنگام تحقیق در مورد هر دندانپزشک اطفال، فراموش نکنید که موقعیت مکانی آنها را در نظر بگیرید. ممکن است بخواهید بعد از مراجعه، فرزندتان را فوراً به مدرسه ببرید. آنها چقدر از مدرسه فرزند شما فاصله دارند؟ در مورد فاصله از خانه یا محل کارتان چطور؟ باید مطمئن شوید که مطب یا کلینیک دندانپزشکی مورد نظر در موقعیت مناسبی قرار دارد. در غیر این صورت، ممکن است برای هر بار مراجعه فرزندتان به دندانپزشکی، مشکل داشته باشید.

یک قرار ملاقات با حداقل سه نفر از دندانپزشکان لیست خود تعیین کنید. بازدید از هر مطب به شما کمک می کند تا خودتان محیط را ببینید. آیا مطب دندانپزشکی برای کودکان مناسب است؟ بچه شما چه احساسی دارد؟ آیا اتاق انتظار برای کودکان دلپذیر و جذاب است؟ یک محیط سرگرم کننده و دوستانه می تواند  خیال کودک را قبل از معاینه راحت کند.

نظرات را بخوانید.

اگر می خواهید در مورد هر دندانپزشک موجود در لیست خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، به صورت آنلاین این کار را انجام دهید. فهرست دندانپزشکان اطفال منطقه خود در گوگل جستجو کنید. یکی از بهترین گزینه ها Better Business Bureau (BBB) می باشد که از کسب و کارهای معتبر پشتیبانی می کند و فهرستی از این کسب و کارها در اختیار شما قرار می دهد.

این فهرست ها  به والدین اجازه می دهد تا نظرات خود را به صورت آنلاین ارسال کنند. سعی کنید ترکیبی از نظرات را از منابع مختلف بخوانید. یافتن یک یا دو نظر منفی طبیعی است. با این حال، اگر فقط نظرات منفی پیدا کردید، آن دندانپزشک را از لیست خود حذف کنید.

در مورد پیشگیری بپرسید.

از نوبت مشاوره خود برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند و خدمات هر دندانپزشک استفاده کنید و از آنها در ارتباط با پیشگیری پوسیدگی و آسیب دیدگی دندان کودک خود سوال کنید. معمولا بهترین دندانپزشکان با حوصله و خوشرویی جواب سوال شما را خواهند داد. به دنبال دندانپزشکی باشید که پیشگیری را در اولویت قرار دهد و ابزارهای مورد نیاز برای بهبود سلامت دهان و دندان کودک را در اختیارتان بگذارد تا بتوانید از پوسیدگی دندان کودکتان جلوگیری کنید.

اگر برای انتخاب دندانپزشک فرزندتان آماده هستید با نکاتی که ذکر شد می توانید تصمیمی آگاهانه بگیرید. این را فراموش نکنید که در انتخاب یک دندانپزشک یا کلینیک دندانپزشکی به دنبال جایی باشید که آرامش کودک شما را در حین درمان ضمانت نمایند. یکی از این کلینیک‌ها، کلینیک لبخند ساوه است که تضمین می‌کند کودک شما در صورت مراجعه، مراقبت‌های مورد نیاز خود را دریافت خواهد کرد.

متخصصین این کلینیک به شما و فرزندتان نشان می‌دهند که چگونه از بیماری‌های جدی دهان پیشگیری کنید. همچنین محیطی دوستانه برای کودکتان فراهم می‌کنند تا در طول معاینات خود احساس راحتی کند. شما می‌توانید با بهره گیری از این مقاله و جستجو در اینترنت دندانپزشکان یا کلینیک‎‎های دندانپزشکی دیگری برای کودک خود انتخاب نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.