قیمت‌ها با کاهش خو گرفتند/ بازگشت دینار عراق به تنظیمات کارخانه

به گزارش اقتصادنیوز، نام گرجستان همواره در میان شرکای اقتصادی ایران در دهه‌های اخیر به چشم می‌خورد، کشوری که توانسته به جایگاه سومین دولت با ثبات منطقه در حوزه تجارت دست یافته و برقراری و گسترش روابط تجاری با آن مزیت های بی شماری برای ایران به همراه خواهد داشت.

در نهایت اما حجم کل مبادلات دو جانبه تهران و تفلیس در سال ۲۰۲۳ به رقم ۲۷۱ میلیون دلاری رسید که نسبت به سال ۲۰۲۲، ۹ میلیون دلار رشد را تجربه کرده است.

اقلام اصلی صادراتی ایران به گرجستان را انواع محصولات فلزی، میوه، محصولات کشاورزی و... تشکیل می دهند و اقلام وارداتی از گرجستان شامل انواع چوب، دام زنده، گوشت و شکلات می شود. حال که به آنچه در مبادلات تجاری دو کشور می گذرد، نگاهی انداخته ایم، بر آخرین قیمت لاری گرجستان و سایر ارزها در بازار تهران مروری خواهیم داشت.

امروز در بازار ارز تهران قیمت لاری گرجستان روند نزولی را به مانند روز گذشته تجربه کرده است و با ریزش ۲۴۰ تومانی، ۲۵۰۷۰ تومان نرخ گذاری و معامله شده است.

نرخ برابری لاری گرجستان با دلار آمریکا هم امروز به ۲.۶۶۷ رسید که نسبت به روز پیش پایین آمده است، این نرخ روز گذشته ۲.۶۶۸ بود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «شراکت به کام تهران-تفلیس شیرین شد/ تب کاهش قیمت در بازار ارز بالا گرفت/ قیمت درهم امارات و لیر ترکیه سقوط کرد» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.