قیمت لاری گرجستان و دینار عراق در کانال جدید/ بازگشت ریال عمان به تنظیمات کارخانه

به گزارش اقتصادنیوز، تفلیس، باتومی، مستختا و... شهرهایی هستند که دل بسیاری از مردم جهان را برده‌اند و همواره لذت گردش و بازدید از آن‌ها، افراد بسیاری را در مقاطع مختلف سال از نقاط محتلف دنیا راهی گرجستان کرده و می‌کند؛ کشوری که همواره به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار در جهان حرفی برای گفتن دارد. البته این موضوع تنها مختص مردم جهان نیست و بخش قابل توجهی از مسافران خارجی گرجستان را در طول سال مردم ایران تشکیل می‌دهند.

طبق آمار اداره ملی آمار گرجستان، بیشترین بازدیدکنندگان گرجستان در سال ۲۰۲۳ از کشور روسیه بوده اند که ۲۳.۲ درصد از کل بازدیدکنندگان را تشکیل دادند. ترکیه با ۲۱.۴ درصد در رتبه دوم و ارمنستان با ۱۳.۵ درصد در رتبه سوم این فهرست قرار گرفتند.

جایگاه مطلوب گرجستان در حوزه گردشگری، فارغ از جاذبه‌های تاریخی و توریستی، نشات گرفته از برنامه‌های اساسی و مهمی است که این کشور در راستای توسعه صنعت گردشگری دنبال کرده؛ امر مهمی که به تازگی وزارت اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان هم از جزئیات آن پرده برداشته است.

بنا به گفته مریم کوریویشویلی، معاون وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان، این کشور سال ۲۰۲۳ را در حالی به پایان رسانده است که در دو حوزه گردشگری و تردد هوایی توانسته به نقطه دست نیافتنی نسبت به گذشته دست پیدا کرده و درآمد ۴.۱ میلیارد دلاری را کسب کند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «بازی کانال‌ها در بازار ارز/ لیر ترکیه، دینار عراق و لاری گرجستان در ایستگاه جدید» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.