تداوم سقوط قیمت‌ها در بازار/ لیر ترکیه و دینار عراق همچنان در سراشیبی قیمت

به گزارش اقتصادنیوز، ایران همواره روابط گسترده و عمیقی با عمان، همسایه جنوبی خود در طی این سال ها داشته است، روابطی که تنها به حوزه سیاست محدود نشده و به اقتصاد و تجارت هم گسترش پیدا کرده است؛ امری که باعث شد تا در سال ۱۴۰۲ شاهد برپایی کمیسیون مشترک ایران و عمان به منظور تسهیل روابط تجاری بین دو کشور باشیم.

بنا به گفته مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران، برپایی این کمیسیون فارغ از آنکه به اخذ موافقت اولیه برای آغاز مذاکرات تجارت ترجیحی منجر می شود؛ موافقت هایی را در زمینه افزایش خطوط کشتیرانی و هوایی، پایلوت شدن استان فارس به عنوان مرکز توریسم درمانی ایران برای بیماران عمانی به همراه دارد.

سال ۱۴۰۰ تجارت ایران و عمان از ۷۱۶ میلیون دلار عبور کرد و میزان واردات از این کشور به ایران، ۶۲۰ میلیون دلار شد. بر این اساس حجم تجارت دو کشور به رقم یک میلیارد و ۳۳۶ میلیون دلار رسید. سال گذشته نیز صادرات ایران به عمان به فراتر از یک میلیارد و ۸۷ میلیون دلار رسید که از رشد ۵۲ درصدی در مقایسه با سال قبل از آن حکایت دارد.

قیمت ریال عمان امروز در بازار ارز تهران شیب نزولی را همچون روز گذشته تجربه کرد و با افت هزار و ۴۰۰ تومانی، ۱۶۶۲۵۰ تومان خرید و فروش شد. این دومین روز متوالی است که ریال عمان بر مدار کاهش قیمت حرکت کرده است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «بازار با کاهش قیمت‌ها خو گرفت/ قیمت ریال عمان و درهم امارات نزولی ماند» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.