مختومه شدن تحقیقات استکهلم درباره پرونده نورد استریم

 

جنگ اوکراین که اکنون به دومین سالگرد خود نزدیک می‌شود پیامد‌های بسیاری برای قاره اروپا، باغ سبز خیالی لیبرال‌ها درپی داشته است. انفجار خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان در دریای بالتیک از جنجالی‌ترین اتفاقاتی بود که در سپتامبر ۲۰۲۲ رخ داد. 

به گزارش تله تریدر، دادستانی سوئد امروز (چهارشنبه) به طور رسمی از پایان تحقیقات خود پیرامون انفجار خط لوله نورد استریم ۱ و ۲ خبر داد. 

تصمیم برای اعلام پایان تحقیقات درباره این انفجار بر اساس صلاحیت قضایی گرفته شد و مقامات سوئدی اعلام کردند بررسی پرونده این انفجار خارج از صلاحیت آنهاست. همین امر آن‌ها را مجبور کرد تحقیقات در این زمینه را به پایان رسانده و شواهد جمع آوری شده را به مقامات آلمانی تحویل دهند. 

خبر مرتبط
پیش بینی آخرالزمانی مدودف از جنگ روسیه با ناتو

معاون شورای امنیت روسیه هشدار داد، هرگونه درگیری مستقیم بین قوای ناتو و مسکو به «آخرالزمان» منجر خواهد شد.

با این حال، تحقیقات دادستانی سوئد نشان داد علت این انفجار در خط لوله به دلیل مواد منفجره‌ای کار گذاشته شده در محل این خط لوله بود. مقامات سوئدی می‌گویند تحقیقات آن‌ها هیچ مدرکی دال بر دخالت دولت سوئد یا شهروندانش در این حادثه که در آب‌های بین المللی به وقوع پیوسته را نشان نمی‌دهد. 

انفجار در خط لوله نورد استریم در دریای بالتیک رخ داد که به طور قابل توجهی زیرساخت‌های انتقال گاز روسیه به آلمان را نابود کرد. پیش از این سیمور هرش، روزنامه نگار تحقیقی و مشهور آمریکایی از نقش سازمان سیا در انفجار خط لوله نورد استریم خبر داده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.