واکنش حماس به ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره آتش‌بس در غزه

جنبش حماس جمعه شب ادعای رسانه‌های صهیونیستی درباره عقب‌نشینی این جنبش از شرط توقف جنگ در غزه برای توافق مبادله اسرا را رد کرد.

خبرگزاری سما فلسطین گزارش داد، سرویس امنیتی «المجد» (ارگان امنیتی حماس) در رابطه با ادعای رسانه‌های صهیونیستی درباره احتمال توقف جنگ یا آتش‌بس در غزه تاکید کرد که باید به روایت مقاومت اعتماد کرد نه رسانه‌های عبری زبان که وابسته به دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی هستند.

پیش تر شبکه کان رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که حماس از شرط توقف جنگ برای توافق مبادله اسرا صرف نظر کرده است.

سفیر اسرائیل از کوره در رفت / عصبانیت شدید از نشست‌های شورای امنیت درباره غزه

پیش از این مقامات حماس بارها تأکید کرده بودند که شرط مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی توقف جنگ در غزه است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.