تکذیب یک خبر مهم از سوی حماس

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌ها مبنی بر سفر هیأتی بلندپایه از دفتر سیاسی این جنبش به قاهره برای ارائه دیدگاه‌های خود درباره طرح آتش‌بس پیشنهادی مصر در نوار غزه تکذیب کرد.

عضو ارشد جنبش حماس تصریح کرد که موضع جنبش حماس، واضح و قاطع است و هیچ مذاکره و مبادله‌ای جز در صورت توقف تجاوز به غزه مطرح نیست. اهداف رژیم اشغالگر در نوار غزه ناکام مانده و این رژیم دستاوردی جز شکست نداشته است.

این موضع‌گیری جنبش حماس در حالی است که رسانه‌ها چند روز گذشته اعلام کرده بودند که یک هیأت بلندپایه این جنبش امروز جمعه برای انتقال نظر خود درباره طرح آتش‌بس پیشنهادی مصر در نوار غزه به قاهره سفر خواهد کرد.

خبر مرتبط
حماس از هدایتگر جنگ غزه پرده برداشت

عضو ارشد جنبش حماس گفت که دولت بایدن جنگ غزه را مدیریت می‌کند و بنابراین مسئول خون‌هایی است در غزه که ریخته می شود.

«ضیا رشوان» رئیس سرویس اطلاعات دولتی مصر دیروز پنجشنبه اعلام کرد که مصر چارچوبی را برای پیشنهادی ارائه کرده است تا دیدگاه‌های طرف‌های مرتبط را با هدف پایان دادن به کشتار فلسطینیان نزدیک‌تر کند.

رشوان با بیان اینکه پیشنهاد شامل سه مرحله متوالی و مرتبط است که به آتش بس ختم می‌شود، خاطرنشان کرد: با دریافت پاسخ از سوی طرف‌های ذیربط، پیشنهاد به تفصیل شرح داده و به طور کامل به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

گفتنی است که هیئتی از جنبش جهاد اسلامی فلسطین یکشنبه گذشته برای گفتگو با طرف مصری که محور آن پایان دادن به تجاوزات اسرائیل به نوار غزه بود، به قاهره سفر کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.