ادعای یک مقام اسرائیلی درباره زمان پایان جنگ غزه

«یوسی بیلین»، معاون وزیر خارجه سابق اسرائیل در گفتگو با روزنامه اسپانیایی «وانگاردیا» در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است جنگ غزه به زودی تمام شود یا خیر، گفت، جنگ غزه تا ابد که نمی‌تواند ادامه داشته‌ باشد. پایان درگیری ممکن است مساله چند هفته باشد.

خبر مرتبط
جنایت هوش مصنوعی در غزه!/ جان‌هایی که اسرائیل با استفاده از «گاسپل» گرفت

یک محقق هوش مصنوعی یکی از دلایل افزایش چشمگیر کشتار غیرنظامیان در جنگ غزه را استفاده اسرائیل از هوش موصنوعی در حملات خود است.

وی افزود، تعداد کمی از نیروهای ارتش اسرائیل ممکن است همچنان به مقابله با حماس در نوار غزه ادامه دهند؛ اما دیگر به معنای جنگ نخواهد بود. جنگ غزه خیلی زود پایان خواهد یافت.

خبر مرتبط
واکنش مهم سخنگوی سپاه به بیانیه جدید حماس

سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه نتایج عملیات طوفان الاقصی را بخشی از انتقام ترور شهید قدس سردار حاج قاسم سلیمانی توصیف کرد.

بیلین که در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ وزیر دادگستری اسرائیل بود، مذاکرات میان مقامات اسرائیل و حماس را غیرممکن دانست و گفت، «نابودی» حماس ممکن نیست و در عین حال دو طرف نمی‌توانند دور یک میز بنشینند و مذاکره کنند. آنها نمی‌خواهند با اسرائیل صحبت کنند و موجودیتش را در منطقه به رسمیت بشناسند. ظاهرا تنها راه حل جنگ است.

جنگ در نوار غزه در حالی وارد هشتاد و دومین روز خود شده است که نیروهای اسرائیل همچنان به بمباران شهرها و استان‌های شمال و جنوب نوار غزه در بحبوحه درگیری‌های خشونت آمیز و نگرانی‌های بین المللی از تشدید فاجعه انسانی ادامه می‌دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.