جنایت هوش مصنوعی در غزه!/ جان‌هایی که اسرائیل با استفاده از «گاسپل» گرفت

«نور نعیم»، محقق هوش مصنوعی که در غزه فعالیت می‌کند، به خبرگزاری آناتولی گفت که استفاده اسرائیل از یک سامانه هوش مصنوعی به نام «گاسپل» موجب افزایش چشمگیر کشتار غیرنظامیان در غزه شده است.

خبر مرتبط
واکنش مهم سخنگوی سپاه به بیانیه جدید حماس

سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه نتایج عملیات طوفان الاقصی را بخشی از انتقام ترور شهید قدس سردار حاج قاسم سلیمانی توصیف کرد.

به گفته نعیم، ارتش اسرائیل در حملات خود به غزه برای نخستین بار از این سامانه تشخیص خودکار هدف استفاده کرده است.

خبر مرتبط
انتقام نتانیاهو از اردوغان/ به ما درس اخلاق نده!

پس از اینکه رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد هیچ تفاوتی بین اقدامات نخست وزیر رژیم صهیونیستی و هیتلر وجود ندارد، نخست وزیر اسرائیل به این سخنان واکنش نشان داد.

او گفت: اسرائیل با استفاده از این فناوری هوش مصنوعی به نام گاسپل، در تنها ۳۵ روز ۱۵ هزار فلسطینی را هدف گرفت. این آمار نسبت به عملیات‌های سابق اسرائیل در منطقه بسیار بیشتر است.

او یادآور شد که در حملات ۵۱ روزه اسرائیل به غزه در سال ۲۰۱۴، ۶۰۰۰ فلسطینی هدف گرفته شدند.

اسرائیل پیش از این هم در حملات خود به غزه از هوش مصنوعی استفاده کرده بود، اما به گفته نعیم، در فناوری هوش مصنوعی «فایر فکتوری» که این رژیم در حمله ۲۰۲۱ خود مورد استفاده قرار داد، تعداد اهداف محدود شده بود؛ در حالی که در فناوری گاسپل محدودیتی از نظر تعداد اهداف برای این سامانه تعریف نشده است.

او گفت: به دلیل احتمال تلفات ثانویه ناشی از بروز خطا در فناوری هوش مصنوعی، در فناوری فایر فکتوری تعداد اهداف به پنج تن محدود شده بود. اما گاسپل که توانایی تصمیم‌گیری دارد، این توانایی را دارد که بدون در نظر گرفتن تعداد اهداف، اقدام به کشتار و نابودی کند.

وی افزود: در نتیجه، تعداد قربانیان می‌تواند از صفر تا یک میلیون تن باشد. این بدین معناست که اسرائیل پایگاه داده وسیع و اطلاعات گسترده‌ای درباره غیرنظامیان دارد.

او ادامه داد: اسرائیل برای کشتن یک هدف که شاید هرگز هم در غزه پیدایش نکند، دارد هزاران تن را می‌کشد. ما در این جنگ شاهد وحشی‌گری هوش مصنوعی بودیم.

به گفته این محقق حوزه اخلاق هوش مصنوعی، در نتیجه استفاده بی‌سابقه از این فناوری بی‌قیدوبند، هزاران قربانی مجروح شده یا به شهادت رسیده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.