اعتراف رسانه‌های اسرائیلی درباره جنگ غزه/اخبار تلخ‌تری در راه است

«اوری گلعاد»، روزنامه‌نگار اسرائیلی در این باره می‌گوید: این فاجعه در هفتم اکتبر به پایان نرسید، بلکه فقط شروع شد و اخبار تلخ‌تری در راه است.

گفت‌وگوی تلفنی ماکرون و السیسی درباره وضعیت غزه

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وی با اشاره به اخبار تلخی که هر روز از جنگ غزه به اسرائیلی‌ها می‌رسد، حادثه تیراندازی اشتباه سربازان ارتش رژیم اشغالگر به سه اسیر اسرائیلی را یادآوری کرده و آن را یک «تراژدی» توصیف کرد.

افشاگری جدید از اسرائیل/ نقشه موساد برای ترور ۳ رهبر حماس در خاک لبنان لو رفت

این روزنامه‌نگار اسرائیلی با تایید اینکه «فاجعه‌های دیگر در آینده نزدیک ادامه خواهد داشت»، افزود: ما در جنگ بسیار سختی قرار داریم و از آن سخت‌تر این است که با دشمنی مواجه هستیم که نادان نیست و از سال‌ها قبل برای این جنگ آماده شده است و این درحالی است که ما در این مدت درگیر اختلافات بی‌اهمیت بین خود بودیم.

«لیلاخ شوال»، خبرنگار امور نظامی روزنامه «اسرائیل هیوم» نیز به شکست در تحقق توهم «نابودی حماس» اذعان کرد.

وی در این باره گفت که ارتش رژیم اسرائیل پس از دو ماه و اندی در شکست حماس ناکام ماند و نتیجه این جنگ بر منطقه منعکس خواهد شد.

در همین راستا، «زویکا هایموویچ»، فرمانده سابق تشکیلات پدافند هوایی ارتش رژیم اشغالگر گفت: اعلام کنترل عملیاتی در محله الشجاعیه و تعیین تکلیف نبرد در بیت حانون و همچنین کنترل شمال نوار غزه، نشان دهنده یک چالش، ناکامی و درجا زدن است؛ چراکه هر روز صبح اخباری از کشته شدن سربازانمان را می‌شنویم.

وی گفت: هرچه زمان بیشتری از جنگ سپری شود، اسرائیل قدرت بیشتری را از دست خواهد داد.

در همین راستا، روز روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت در یادداشتی به قلم «ناهوم بارنیا»، روزنامه نگار اسرائیلی نوشت که اخبار مربوط به گسترش دامنه تهاجم زمینی ارتش رژیم اسرائیلیی به نوار غزه حاکی از ناتوانی آن در رقم زدن نتیجه جنگ به نفع خود است.

بارنیا در این باره معتقد است که تا بدین لحظه برخلاف ادعاهای ارتش رژیم اسرائیل هنوز کنترلی در شمال نوار غزه به دست نیامده است و رزمندگان مقاومت از ساختمان‌ها و تونل بیرون می‌آیند و نظامیان ارتش را هدف قرار می‌دهند.

در همین حال، «اسحاق بریک»، ژنرال ذخیره ارتش رژیم اسرائیل درباره جنگ با حزب‌الله گفت که این جنگ به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل خواهد شد و رژیم اشعالگر خود را برای آن آماده نکرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.