1000 نومعلم در مدارس مرزی و عشایری حذب شدند

 علی تیرگیر  با بیان اینکه حدود ۲۲۵ هزار دانش آموز عشایری در کشور داریم، اظهار کرد: این ۲۲۵ هزار دانش آموز در مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم، مدارس شبانه روزی، مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش مشغول تحصیل هستند.

به گفته وی، تعداد کل فرهنگیان آموزش و پرورش عشایری کشور نزدیک به ۲۰ هزار نفر است که این تعداد شامل معلم، مدیر و کادر اداری می‌شود.

تمام مدارس این شهر غیرحضوری شد

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش درباره تعداد نومعلمانی که امسال جذب مدارس مرزی و عشایری شدند توضیح داد: ما در دفترچه آزمون استخدامی آموزگاری هزار سهمیه برای مناطق عشایری و مرزی داشتیم و نهایتا از طریق مرحله اول پذیرش و تکمیل ظرفیت توانستیم هزار نومعلم را از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ جذب مدارس ابتدایی عشایری و مرزی کنیم.

تیرگیر افزود: از طرفی سهمیه خوبی از خروجی دانشگاه فرهنگیان داشتیم و امسال با این تخصیص نیرو مدارس، عشایری با بحران جدی معلم روبرو نبودند و بعد از گذشت یک الی دو هفته از مهر، مدرسه بدون معلم در مناطق عشایری نداشتیم.

وی درباره جذب معلم از طریق آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی نیز یادآور شد: سهمیه ما در آزمون دبیری به اندازه آزمون آموزگاری نبود چراکه تعداد دانش آموزان متوسطه ما قابل مقایسه با دوره ابتدایی نیست. با این حال توانستیم تعدادی معلم از طریق آزمون دبیری و هنرآموزی جذب کنیم. تقریبا در دو مرحله پذیرش ابتدایی و تکمیل ظرفیت این آزمون توانستیم معلم جذب کنیم.

 

تیرگیر در پایان سخنان خود تاکید کرد: انتظار ما این است که سال آینده در زمینه جذب دبیر برای مدارس متوسطه اول و دوم، شبانه روزی، کاردانش و فنی حرفه‌ای با  قوت و تلاش بیشتر سهمیه بهتری داشته باشیم تا پوشش خوب و با کیفیتی در مدارس متوسطه اول و دوم عشایری داشته باشیم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.