سفر هیات عالی‌رتبه‌ چین به ایران

«علاءالدین بروجردی» رئیس انجمن دوستی ایران و چین با بیان این مطلب اظهار کرد: هیات عالی‌رتبه چین به سرپرستی «یانگ وان‌مینگ» رئیس انجمن دوستی چین با کشورهای خارجی که از مقامات سطح بالای این کشور به شمار می‌رود، در راس هیاتی از معاونان و مدیران کل حوزه آسیا و آفریقای این انجمن شامگاه جمعه سوم آذر ماه وارد تهران خواهند شد و آیین افتتاحیه چهاردهمین نشست مشترک سالانه انجمن‌های دوستی ایران و چین عصر شنبه (چهارم آذر ماه) در تهران و به میزبانی انجمن دوستی ایران و چین برگزار می شود.

«جی یونگ جوون» معاون بخش آسیا و آفریقا، «هوانگ شیاووی» مدیر اداره سوم بخش آسیا و آفریقا، «شیونگ لیانگ» معاون اداره دوم بخش آسیا و آفریقا و «یو چانگ» معاون دفتر تحقیقات سیاسی انجمن دوستی چین با کشورهای خارجی، رئیس این انجمن را در سفر به تهران همراهی می کنند.

بر اساس گزارش انجمن دوستی ایران و چین، بروجردی همچنین بیان کرد: گفت‌وگو درخصوص راه‌های توسعه بیش از پیش همکاری‌های دو انجمن،  بررسی راه‌های کمک به توسعه مناسبات دوجانبه در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری، اقتصادی، تجاری و ...، کمک به تسریع در روند اجرایی‌کردن تفاهمنامه همکاری ۲۵ ساله دو کشور، بررسی اهمیت، نقش و جایگاه ویژه ایران در ابتکار یک پهنه-یک راه و ... در قالب برگزاری سه نشست جانبی تخصصی فرهنگی و گردشگری، اقتصادی و خواهرخواندگی شهرها با هدف کمک به دولت‌های دو کشور در مسیر برطرف کردن موانع و توسعه بیش از پیش روابط راهبردی، از جمله مهم‌ترین محورهای چهاردهمین نشست مشترک سالانه انجمن های دوستی دو کشور خواهد بود.

درخواست چین برای اقدام فوری جامعه جهانی در غزه/ اسرائیل مجازات جمعی را متوقف کند

رئیس این هیات عالی‌رتبه چینی ضمن شرکت در چهاردهمین نشست مشترک سالانه انجمن‌های دوستی ایران و چین، ملاقات‌هایی نیز با برخی مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی ایران از جمله مقاماتی وزارت امور خارجه، وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری تهران خواهد داشت.

چهاردهمین نشست مشترک انجمن های دوستی ایران و چین عصر روز یکشنبه پنجم آذر با برگزاری آیین اختتامیه و صدور یک بیانیه مشترک، به کار خود پایان خواهد داد.

سفر دو روزه به اصفهان با هدف بازدید از جاذبه های گردشگری و تاریخی و نیز ملاقات برخی مسئولان استان از جمله دیگر برنامه‌های سفر چهار روزه هیات عالی رتبه انجمن دوستی چین با سایر کشورهای جهان به ایران خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.