تاکید نخست وزیر عراق بر همکاری امنیتی تهران و بغداد

 سردار «احمدرضا رادان» فرمانده‌کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران که به بغداد سفر کرده است با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور دیدار و دو طرف درخصوص همکاری‌های امنیتی در پرونده کنترل مرزها گفت‌وگو کردند.

تماس تلفنی بایدن و السودانی / کاخ سفید بیانیه داد

بر اساس بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق، دو طرف در این دیدار درباره همکاری‌های مختلف میان دو کشور در زمینه حفظ امنیت داخلی، پیگیری جنایت‌های سازمان یافته، همکاری‌های امنیتی دوجانبه در پرونده کنترل مرزها و مبارزه با قاچاق مواد مخدر که چالشی مشترک برای دو کشور است تبادل‌نظر کردند.

محمد شیاع السودانی در این دیدار بر اهمیت همکاری میان پلیس دو کشور به منظور اجرای قانون و ایجاد ثبات و امنیت در راستای تقویت شراکت و مبادلات تجاری و تکامل پرونده‌های مختلف اقتصادی تاکید کرد.

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته(یکشنبه) نیز با «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور عراق دو طرف در این دیدار درخصوص تقویت همکاری و هماهنگی میان دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر و همچنین مبارزه با تروریسم و کنترل مرزها رایزنی کردند.

در این دیدار که در مقر وزارت کشور عراق برگزار شد دو طرف درخصوص مسائل مذکور بر اساس یادداشت تفاهم امضا شده میان دو کشور که درحال اجرا است تبادل‌نظر کردند.

وزیر کشور عراق و فرمانده‌کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین درباره گسترش همکاری در زمینه اطلاعاتی و برنامه‌های آینده گفت‌وگو کردند.

وزیر کشور عراق در این دیدار تاکید که هماهنگی خوبی میان وزارت کشور ایران و عراق در تمامی زمینه‌ها وجود دارد.

در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است که این سفر به دعوت رسمی از سردار رادان برای سفر به عراق انجام شده است.

سردار رادان در این دیدار از اهتمام ویژه وزیر کشور عراق برای گسترش روابط دوجانبه تقدیر و تشکر کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.