فرش قرمز برای عراقی‌ها در کاخ سفید

نخست وزیر عراق امروز سه‌شنبه یک دعوتنامه رسمی از سوی دولت آمریکا برای سفر به کاخ سفید دریافت کرد.

السودانی نیز ضمن تشکر از این دعوت و اعلام آمادگی برای انجام این دعوت در زمانی که بعدا مشخص می‌شود، بر اهمیت فعالیت مجدد کمیته مشترک عراق و آمریکا پیرامون توافق چارچوب استراتژیک بین دو کشور تاکید کرد.

عکسی از همراهان رئیسی در سفر به آمریکا / کدام مقامات رفتند؟

وی همچنین به برخی موارد مهم در همکاری دوجانبه، سفر موفق هیئت عراقی به ریاست وزیر دفاع این کشور به واشنگتن و بررسی موارد مربوط به ائتلاف بین‌المللی مبارزه با تروریسم اشاره کرد.

نخست وزیر عراق گفت، کشورش خواهان توسعه روابط دوجانبه با آمریکا در زمینه‌های مختلف از جمله مقابله با تغییرات اقلیمی و سرمایه‌گذاری در بخش انرژی است و از حضور شرکتهای آمریکایی در فرصت‌های سرمایه‌گذاری در عراق استقبال می‌کند.

وی بار دیگر بر اهمیت همکاری مشترک در زمینه امنیتی مبارزه با داعش در سایه گسترش قابلیت‌ها و امکانات رزمی نیروهای امنیتی عراق برای حفظ امنیت آن تاکید کرد.

بلینکن هم در این دیدار گفت، دولت آمریکا از اقدامات عملی عراق در تنوع بخشی به منابع انرژی، سرمایه گذاری در زمینه گاز، دستیابی به خودکفایی با عقد قرارداد با شرکت توتال و انتقال برق از کشورهای همسایه خرسند است‌.

وی تاکید کرد، آمریکا خواهان همکاری با عراق در پرونده‌های مقابله با آثار تغییرات اقلیمی، توسعه زیرساخت‌ها و توسعه شراکت در زمینه‌های مختلف است و از ثبات و شکوفایی عراق حمایت می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.