فوری/ ایران و عراق توافق کردند

خبرگزاری عراقی واع گزارش داد، هشام الرکابی امروز از توافق با ایران در زمینه گروههای مسلح در شمال عراق خبر داد و گفت: توافق امنیتی شامل ۳ بند و عبارت است از جلوگیری از نفوذ افراد مسلح پس از استقرار گارد مرزی، تحویل افراد تحت تعقیب پس از صدور حکم بازداشت قانونی و خلع سلاح و برچیدن پایگاه ها.

مشاور رسانه ای نخست وزیر عراق روز دوشنبه تاکید کرد که توافق با ایران پیامی برای کشورهای همسایه است مبنی بر اینکه عراق حضور گروه های تهدیدکننده کشورهای همسایه را نمی‌پذیرد.

وی گفت: توافق با ایران در خصوص گروه های مسلح در شمال عراق موضوع تازه ای برای عراق نیست. این توافق بیانگر دیدگاه عراق و پیامی به کشورهای همسایه مبنی بر رد تهدید امنیت و حفظ خاک آن ها توسط گروه های مسلح است.

اظهارات مهم امانوئل مکرون درباره توافق هسته ای ایران

وی افزود: عراق در قبال موضوع تهدید کشورهای همسایه توسط گروه های مسلحی که از مرزهای عراق یا نقاط دور از کنترل حکومت برای تهدید دیگران استفاده می کنند، مواضع ثابت و روشنی دارد.

این مقام عراقی ادامه داد: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق بارها درباره غیر قابل قبول بودن استفاده از خاک عراق برای عملیات این گروه ها و تبدیل آن به مبدأ هدف قرار دادن کشورهای همسایه، اظهار نظر رسمی کرده است.

وی افزود: عراق مایل به روابط مستحکم با کشورهای همسایه است. عراق به این روند ادامه خواهد داد و مانع از حضور گروههای مسلح تهدید کننده امنیت کشورهای همسایه خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.