سقوط عجیب خریداران خانه در این منطقه محبوب

بر اساس گزارش مرکز آمار، در شهریورماه سال جاری، در منطقه ۲ تهران، تعداد ۲۸۰ فقره معامله صورت‌گرفته است که پس از منطقه ۵، رتبه دوم پرمعامله‌ترین منطقه را به خود اختصاص می‌دهد.

 این منطقه از جنوب به خیابان آزادی، از غرب به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح، از شرق به بزرگراه شهید چمران متصل می‌شود.

 بنا به آمار اعلام شده، متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در این منطقه، ۱۲۷ میلیون و ۱۳۵ هزار تومان است که بعد از منطقه ۱ و ۳، جزو گران‌ترین مناطق پایتخت به شمار می‌رود.

 در شهریورماه سال گذشته نیز در این منطقه، ۶۰۹ فقره معامله انجام شد و قیمت متوسط هر مترمربع مسکن، ۶۵ میلیون و ۴۸۱ هزار تومان بود.

 بنابراین تعداد معاملات ملکی شهریورماه ۱۴۰۲ نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته تقریباً نصف شده و قیمت هر مترمربع مسکن حدوداً دوبرابر شده است.

 آپارتمانی در محله سعادت‌آباد واقع در منطقه ۲، با ۱۵۸ مترمربع زیربنا و ۱۸ سال عمر بنا، ۲۲ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان و در محله طرشت، واحدی ۱۱۱ متری و ۱ سال ساخت، ۱۲ میلیارد و ۱۵۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 واحدی ۱۶۸ متری و ۹ سال ساخت در محله گیشا، ۲۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در محله دریان نو، واحدی با ۸۰ مترمربع مساحت و ۲۷ سال قدمت بنا، ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. 

ZMSiiPFYiHDD

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.