هجوم خریداران مسکن به این محله جنوبی پایتخت

آمار منتشر شده از وضعیت مسکن توسط مرکز آمار نشان می‌دهد، تعداد معاملات مسکن در منطقه ۱۹، با ۴۵ معامله کم‌ترین معامله ملکی در شهریورماه سال جاری بوده است که در مقایسه با سال گذشته، تعداد معاملات افزایش یافته چراکه در شهریور ۱۴۰۱، تعداد ۳۵ معامله در منطقه ۱۹ صورت گرفته است. آمارها نشان می‌دهد، قیمت مسکن در منطقه ۱۹ در تهران نسبت به سال گذشته، ۱۳۰ درصد افزایش یافته است.

 متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در منطقه ۱۹ تهران در شهریور امسال، ۴۹ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان اعلام شده و این در حالی است که در مدت زمان مشابه سال گذشته، این رقم ۲۱ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان بود.

در شهرک شریعتی، واحدی با ۸۳ مترمربع زیربنا و ۶ سال ساخت، ۴ میلیارد و ۸۹۷ میلیون تومان و در محله خانی‌آباد نو، آپارتمانی ۱۱۸ متری و ۵ سال ساخت، ۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محله دولتخواه، برای واحدی ۵۱ متری و ۸ سال ساخت، ۲ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان و در محله نعمت‌آباد، برای آپارتمانی ۹۵ متری و ۱ سال ساخت، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

برای واحدی ۴۸ متری و ۱۵ سال ساخت در خانی‌آباد نو، ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان و برای واحدی دیگر با ۷۶ متر مربع زیربنا و ۸ سال ساخت، ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. 

n7HvbFbUH0KY

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.