افشاگری درباره همدستی سیا و اوکراین در ترور دختر مغز متفکر کرملین

طبق آنچه منابع اوکراینی روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده‌اند، بمبی در یک محفظه مخفی در خودرو «داریا دوگینا» کار گذاشته شده بود و این بمب توسط زنی به همراه یک دختر ۱۲ ساله قاچاق شده بود.

واشنگتن‌پست در مقاله‌اش می‌نویسد: این عملیات توسط سرویس امنیتی اوکراین (SBU) ترتیب داده شد. مقاماتی که جزئیات این عملیات را فاش کردند، گفتند که این بمب در یک قفس گربه جاساز شده بود؛ موضوعی که پیش از این فاش نشده بود.

«داریا دوگینا» دختر الکساندر دوگین، کهنه‌سرباز و مفسر سیاسی روسی، در ماه اوت ۲۰۲۲ در پی انفجار مهیب خودرویش در نزدیکی مسکو کشته شد.

افسر سابق موساد نتانیاهو را مسئول شکست دانست/ او باید استعفا دهد

این روزنامه آمریکایی می‌گوید: طبق گفته مقامات فعلی و سابق اوکراین و آمریکا، این ماموریت شامل عوامل اوکراینی بوده است و این عوامل با همکاری نزدیک سازمان سیا تشکیل و زیر نظر همین سازمان هم آموزش دیده بودند.

سازمان سیا هنوز در این خصوص اظهار نظر نکرده است.

سرویس امنیتی فدرال روسیه که اصلی‌ترین آژانس اطلاعات داخلی این کشور محسوب می‌شود، دو روز بعد از ترور این دختر ۲۹ ساله اعلام کرد پرونده قتل او را حل کرده و یک «زن اوکراینی» را به عنوان مظنونی که چند هفته در تعقیب دوگینا و عامل کار گذاشتن بمب مخصوص ترور وی بوده، معرفی کرد اما اوکراین دست داشتنش در قتل دوگینا را رد کرد.

داریا دوگینا، مفسر سیاسی، دختر پروفسور الکساندر دوگین بود؛ فیلسوفی که به دلیل دیدگاه‌های ضد غربی و نئو-اوراسیایی خود مشهور است. رسانه‌های غربی طی دهه اخیر بارها از الکساندر دوگین به عنوان یکی از «نیروهای محرکه سیاست خارجه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه» یاد کرده‌اند. تلویزیون سی‌بی‌اس پیشتر او را «نظریه‌پرداز راست افراطی که پشت ایده‌های پوتین است» خطاب کرد، در حالیکه واشنگتن پست او را «نویسنده رمزآلود راست افراطی که به اندیشه‌های روسی پوتین شکل می‌دهد» نامید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.