افشاگری مهم درباره پیش بینی سازمان سیا از ضدحملات اوکراین

«سیمور هرش» روزنامه‌نگار تحقیقی سرشناس آمریکایی به نقل از این مقام اطلاعاتی گفت: «سازمان به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داده بود که ضدحمله اوکراین نتیجه ای نخواهد داشت.این تنها نمایشی از سوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین است و برخی در دولت آمریکا وجود دارند که حرف های پوچ و مزخرفات زلنسکی را باور کرده‌اند».

نشریه نویوزویک هم روز چهارشنبه نوشت بر اساس آنچه که مقامات غربی نسبت به «سرعت پایین ضدحملات اوکراین» صراحتا اعلام کرده‌اند، یک نوع «بازی سرزنش» در کی‌یف در حال شروع است.

ضدحمله شکست‌خورده اوکراین، زلنسکی را در یک «بن‌بست» به دام انداخته است. برخی‌ها در راس دولت اوکراین تصور می‌کنند که توسط ارتش این کشور گمراه شده‌اند و این ارتش ارزیابی‌های لازم را نسبت به حملات ارائه نداده است. آن‌ها از این موضوع احساس نارضایتی می‌کنند.

خبر مهم دبیرکل ناتو درباره نحوه پایان‌ دادن به جنگ اوکراین

منابعی مطلع به نیوزویک گفتند، عدم وجود پیشرفت باعث تشدید بحث‌های راهبردی در سطوح بالای دولت اوکراین شده است و برخی‌ها را در دفتر ریاست‌جمهوری در مقابل فرماندهی ارتش اوکراین قرار داده است.

خبرنگار آمریکایی در ادامه افزود بلینکن قصد داشت همانند کاری که هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در سال ۱۹۷۳ میلادی در پاریس انجام داد و به جنگ ویتنام پایان داد، میانجی‌گر یک توافق صلح میان روسیه و اوکراین باشد اما «این یک باخت بزرگ بود».

اوکراین پس از تاخیرهای متعدد، اوایل ژوئن سال جاری میلادی ضدحمله خود را علیه روسیه آغاز کرد. طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، اوکراین تا چهارم اوت در این ضد حمله بیش از ۴۳ هزار نیرو و ۴۹۰۰ واحد از تجهیزات نظامی را از دست داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.